۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۲۹۲۵
معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:
معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امام و امت دو رکن اساسی انقلاب اسلامی بودند که هیچ یک از این دو رکن، بدون یکدیگر موفق به خلق چنین حماسه بزرگی که دنیا را به حیرت وا داشت نمی‌شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهندس عبدالله جلالی، معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و یوم الله 22 بهمن‌ماه، در جمع مدیران و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل که با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و دومین سال حیات خود را جشن می‌گیرند که پویاتر و پرنشاط‌تر از همیشه به سمت قله‌های افتخار در حرکت است. 

وی با بیان اینکه اما برای بررسی چرایی موفقیت انقلاب اسلامی ایران، باید به ریشه‌های آن توجه کرد ادامه داد: از 15 خرداد 42 که شعله‌های انقلاب اسلامی زبانه کشید تا زمان پیروزی کامل آن در 22 بهمن 57، دو رکن اساسی نقش آفرینی کرده اند.

مهندس جلالی این دو رکن را امام و امت عنوان کرد و توضیح داد: هیچ یک از این دو رکن، بدون یکدیگر موفق به خلق چنین حماسه بزرگی که دنیا را به حیرت وا داشت نمی‌شدند.

وی افزود: انقلاب یک حرکت مردمی در ایران بوده است. در واقع با اراده مردم یک سلطنت 2500 ساله در ایران سرنگون شد و همین مردم جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آنچه پس از پیروزی انقلاب، اتفاق افتاد و در همه حماسه‌هایی که در عمر 42 ساله انقلاب شکل گرفت همواره شاهد حضور مردم، در صحنه بوده‌ایم تصریح کرد: در حوادث دهه 60، هشت سال دفاع مقدس، عبور از تحریم های ظالمانه و به طورکلی در تمام بزنگاه‌ها، تکیه‌گاه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مردم بوده‌اند. 

وی با بیان اینکه دشمن با شناسایی این نکته اتکای مهم به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است تصریح کرد: نمونه این توطئه‌ها، جریانی است که در سالهای اخیر به ویژه با ظهور شبکه‌های اجتماعی خارج پایه شکل گرفته است.

مهندس جلالی توضیح داد: هدف این جریان آسیب‌رساندن و خدشه به ارتباط مردم و حاکمیت نظام اسلامی است تا پشتیبانی مردمی از انقلاب دچار خلل شود. نمونه این توطئه‌های را در جریانسازی برای ایجاد شکاف بین قویت‌ها مختلف ایرانی، اختلاف و اتهام‌زنی بین جریان‌های سیاسی، دو قطبی کردن جامعه، سیاه نمایی و بزرگنمایی مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی با هدف ایجاد یاس و ناامیدی می توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در واقع تمام این تلاش‌ها با هدف ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است تصریح کرد: ما باید نسبت به این حیله دشمن هوشیار باشیم و بدانیم که یکی از ارکان قدرت ملی و توان بازدارندگی و قدرت پدافندی غیرعامل ما در سایه اتکای نظام به قدرت مردم است.

به گفته مهندس جلالی، یکی از مهمترین الزامات برای کاهش شکاف و جلوگیری از ایجاد فاصله بین مردم و نظام، هوشیاری نسبت به توطئه‌هاست. این هوشیاری هم وظیفه مسئولان است و هم مردم.  

وی توضیح داد: مسئولان باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی و تامین آسایش و رفاه مردم داشته باشند. تقویت مشارکت فعال مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای تبلیغ و معرفی این دستاوردها در جامعه به منظور تقویت روحیه مردم انقلابی و ایجاد انگیزه برای تداوم و استمرار این دستاوردها از جمله اقداماتی است که می‌تواند ضمن خنثی‌سازی این توطئه‌ها، مسیر انقلاب اسلامی ایران را به سوی قله‌های افتخار هموارتر کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر