۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۲۸۶
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از انجام کار مطالعه پدافند غیرعامل سدها و پهنه بندی رودخانه ها در این استان خبر داد.
به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ˈعلیرضا رضانیاˈ روز چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی پدافند غیرعامل ˈهادی یکˈ که همزمان با 15 استان کشور در خوزستان برگزار می شود، افزود: مطالعات پدافند غیرعامل سدها توسط مشاور انجام و در پهنه بندی رودخانه ها نیز مسایلی نظیر نحوه مقابله با سیلاب ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافندغیرعامل، پیگیری آن در سازمان آب و برق خوزستان و تاسیسات زیر پوشش این سازمان و دیگر شرکت های تابع وزارت نیرو را ضروری خواند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به ابلاغیه سال91 استانداری به سازمان آب و برق خوزستان، این سازمان به عنوان رییس شورای پدافندغیرعامل انتخاب و در این چارچوب سه نشست با شرکت های وابسته وزارت نیرو در خوزستان اعم از برق منطقه ای خوزستان، توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز، شرکت های آب و فاضلاب اهواز و خوزستان و آب و فاضلاب روستایی خوزستان برگزار شد.

وی افزود: سدهای بزرگ و خطوط و کانال های آبیاری و زهکشی عظیمی زیر پوشش سازمان آب و برق خوزستان در استان قرار دارد که محافظت از آنها مستلزم بکارگیری پدافند غیرعامل است.

رضانیا گفت: در این راستا ضروری است که تمهیدات لازم پیش بینی کرده و آن را آماده اجرا کنیم.

وی از برگزاری تمرین پدافند غیرعامل با حضور مسوولان سدهای خوزستان در محل سد دز در روزهای آتی خبر داد.

مدیر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: پدافند غیرعامل یک سطح بالاتر از مدیریت بحران است.

ˈحسین خادمˈ افزود: مدیریت بحران، پیشگیری از عوامل و حوادث طبیعی است اما پدافند غیرعامل علاوه بر حوادث طبیعی، آمادگی دفاع غیرنظامی را نیز تقویت می کند.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک مقوله ملی در حوزه آموزش، فنی و مهندسی است.

همایش آموزشی هادی یک، همزمان در استان های خوزستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان ، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر