۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۴۴
تعدادی از سناتورهای دموکرات در آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی هستند که موجب می‌شود شبکه‌های اجتماعی در برابر مطالب ارسالی کاربران خود مسئول شناخته شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سی ان بی سی، قانون یادشده که قانون فناوری امن نام گرفته توسط سناتور دموکرات مارک وارنر پیشنهاد شده و مورد دو سناتور دموکرات دیگر نیز هست. بر این اساس سپر حفاظتی از شرکت‌های اینترنتی در برابر مطالب ارسالی کاربران حذف خواهد شد.

تا پیش از این پلتفرم‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی در آمریکا در برابر مطالب ارسالی کاربران خود مسئولیتی نداشتند و خود افراد در صورت انتشار مطالب نژادپرستانه، نفرت پراکن و حامی تروریسم و … تحت تعقیب قرار می‌گرفتند. اما با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به خصوص فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و غیره برای دروغ پراکنی و ایجاد نفرت شرایط تغییر کرده و سناتورهای دموکرات قصد دارند بند ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات مصوب سال ۱۹۹۶ را تغییر داده و قانون فناوری امن را جایگزین آن کنند تا شرکت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی افراد متخلف و نفرت پراکن مسئول باشند.

در صورتی که این قانون به تصویب نهایی سناتورها برسد، شرکت‌های فناوری در معرض شکایات حقوقی متعدد دولت آمریکا و شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرند. با توجه به کنترل سنای آمریکا توسط دموکرات‌ها احتمال نهایی شدن این قانون زیاد است.

مارک وارنر خود یکی از مدیران سابق صنعت مخابرات آمریکا بوده که در حال حاضر رئیس کمیته منتخب سنا در حوزه امور اطلاعاتی است. دو سناتور حامی این قانون نیز به ترتیب رئیس و عضو کمیته قضائی سنای آمریکا هستند. ماهیت این قانون به گونه‌ای خواهد بود که طرح و اثبات شکایات حقوقی از شبکه‌های اجتماعی را در دادگاه تسهیل می‌کند و شرکت‌های فناوری آمریکا از هم اکنون بیم دارند که کسب و کارشان با تصویب این قانون مختل شده و مانعی تازه بر سر راه فعالیت‌های آنها شکل بگیرد.

بر اساس قانون فناوری امن، شکایت از شبکه‌های اجتماعی به علت میزبانی تبلیغات نامناسب، آسیب زدن به کاربران با کلاهبرداری یا فروش محصولات معیوب و تقلبی، آزار رساندن و زورگیری، انتشار اخبار دروغ و غیره در دادگاه‌ها به سادگی ممکن خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر