۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۲۷۹
سومین دوره مسابقات "کن ست ایران" توسط پژوهشکده سامانه های فضانوردی وابسته به سازمان فضایی ایران از امروز تا 29 آبان ماه جاری برگزار می شود.
مسابقات "کن ست ایران" با هدف ایجاد انگیزه و علاقه­ مند ساختن دانشجویان رشته‌های مختلف برای ورود به عرصه طراحی و ساخت سیستم‌های فضایی و  آزمودن ایده‌های نو به امید آینده‌ای روشن در عرصه هوافضا برای سومین سال متوالی در ایران برگزار می‌ شود.

مشابه چنین مسابقاتی هر ساله در کشورهای ژاپن، آمریکا، فرانسه و اسپانیا نیز انجام می شود.

در این دوره از مسابقات که به میزبانی پژوهشکده سامانه­ های فضانوردی وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می­ شود، 18 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور به همراه 2 تیم خارجی به رقابت خواهند پرداخت که در پایان رتبه‌های برتر هر ماموریت معرفی خواهند شد.

"کن ست" یک ماهواره یا کاوشگر بسیار کوچک است که وظیفه آن انجام مأموریت­هایی مشابه ماموریت‌ ماهواره‌ها یا کاوشگرهای فضایی، اما در مقیاس بسیار کوچک­تر و با صرف هزینه کم است.

رهاسازی کن ست‌ها معمولاً از ارتفاع چند صد متری و یا چند کیلومتری زمین انجام می­ شود و کن ست در بازه فرود به زمین ماموریت خود را انجام می دهد؛ برای مثال در این دوره، کن ست‌ها مأموریت‌هایی با عناوین بررسی اتمسفر، تصویربرداری یا فیلمبرداری، بازگشت به محل معین و بازیابی آنها که مشابه سازی مأموریت اعزام موجود زنده به فضا است را به انجام خواهند رساند.

در این مسابقه، رهاسازی کن ست ها از ارتفاع، در محل فرودگاه آزادی شهر نظر آباد استان البرز انجام می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر