۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۲۶۷۹
منابع عراقی درباره پروژه خطرناک آل سعود برای بازگرداندن تروریست‌های داعشی به عراق با تامین مالی و لجستیکی و تسلیحاتی آنها هشدار دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، «احمد عبدالساده» نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای عراقی درباره پروژه عربستان برای بازگرداندان داعش به عراق هشدار داد.

عبدالساده در توئیتی در این باره نوشت : «مدتی است که به صورت پنهانی روندی خطرناک توسط دیوان اوقاف سنی  و در راستای خواسته عربستان سعودی و زیر نظر دو نفر از نمایندگان پارلمان عراق (محمد الکربولی و لیث الدلیمی)  درحال دنبال شدن است؛ در این راستا مساجد سنی در اطراف بغداد و شهرهای سنی نشین عراق به شیوخ و خطبای تکفیری واگذار می شود که وابسته به جنبش "المداخلیه" هستند که مورد حمایت آل سعود است. هدف از این کار مقدمه چینی و فراهم کردن زمینه برای بازگشت داعش است».

این تحلیلگر عراقی هفته پیش در یادداشتی برای تسنیم تاکید کرده بود که آمریکا گروه تروریستی داعش را به عنوان برگه‌ای برای اجرای طرح تشکیل اقلیم (منطقه) سنی نشین مورد بهره برداری قرار می‌دهد و بر این اساس این گروه را موظف کرد، حشد شعبی را در شهرهای سنی نشین که از داعش آزاد شده‌اند، هدف قرار دهد.

در بخشی از این یادداشت وی آمده بود : آمریکا ، اسرائیل و عربستان برگه داعش را در تابستان 2014 با هدف قطع شریان محور مقاومت و ترسیم مجدد منطقه به شکلی که به نفع اسرائیل باشد، به کار گرفتند اما این طرح به برکت فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی و شکل گیری حشد شعبی و نیز به برکت نقش بزرگ ایران در کمک به عراق به ویژه از سوی شهید قاسم سلیمانی شکست خورد.

نویسنده عراقی خواستار مقابله با طرح تشکیل منطقه سنی نشین شد زیرا به عقیده وی،  این طرح فقط یک پوشش سیاسی برای بازگرداندن داعش و نیروهای متحد آن به عراق است تا کنترل شهرهای سنی نشین را در دست بگیرند و در صورت تحقق طرح مزبور این مناطق به موجودیت اسرائیلی دیگری در پهلوی عراق و محور مقاومت تبدیل خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر