۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۴۲
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت کرونایی کشور پرداخت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: داشتیم به عدد ۵۰۰ مرگ و میر روزانه می‌رسیدیم که با همکاری همه این عدد در دی ماه به حدود ۷۰ مرگ و میر روزانه رسید.

وی افزود: خوشبختانه به عددی که سازمان‌های بین المللی برای مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران پیش بینی کرده بودند، نرسیدیم.

رئیسی تاکید کرد: متأسفانه افراد جوان این بیماری را به دیگران که سن بیشتری دارند، منتقل می‌کنند و عامل مرگ و میر می‌شوند.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر شهر قرمز نداریم، گفت: ۲۷۲ شهر آبی داریم.

رئیسی افزود: هشدار بدهم که نباید ساده انگاری کنیم. همین ویروس هم می‌تواند جهش پیدا کند و اگر پروتکل‌ها را سختگیرانه رعایت نکنیم، موج چهارم کرونا اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: چند عامل اصلی که مهم‌ترین آنها تجمعات است. مخصوصاً در سرما که فضاها بسته است، باعث انتقال بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: احتمال گردش ویروس انگلیسی در کشور می‌تواند ما را غافلگیر کند. کادر درمان واقعاً خسته اند و فشار زیادی را در ۱۱ ماه گذشته تحمل کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از این نیروها نتوانسته‌اند در این مدت خانواده خود را ببینند. خواهش من از مردم این است که رعایت کنند.

وی افزود: افزایش بیماران سرپایی هشدار دهنده است و بعضی از استان‌ها از جمله استان تهران، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و…، به صورت خفیف شاهد افزایش موارد سرپایی بیماران هستیم.

رئیسی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به شکل دیگری برگزار می‌شود. به طوری که در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب شد به شکل موتوری و خودرویی باشد و هیچ تماشاگری وجود ندارد و کسی حق پیاده شدن از وسیله نقلیه را ندارد.

وی افزود: حتماً نیاز هست با توجه به تغییر وضعیت بیماری، پروتکل‌ها نیز بازنگری شود.

رئیسی به ترددها اشاره کرد و گفت: ترددهای غیر ضرور ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده و این می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

وی با اشاره به خیز ملایم بیماری در برخی از استان‌های کشور، ادامه داد: محدودیت‌های جدیدی با توجه به تغییر رنگ شهرها اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با توجه به تغییر رنگ‌ها، محدودیت‌های قرمز به نارنجی و نارنجی به مناطق زرد انتقال می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: امسال را با همین وضعیت سپری کنیم، تا عید آرامی داشته باشیم.

وی به ساخت واکسن اشاره کرد و گفت: سه نوع واکسن در حال تولید و ساخت است. اما، به دلیل زمان بر بودن ساخت واکسن، پیش بینی می‌کنیم تا خرداد ۱۴۰۰ به واکسن برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر