۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۲۳۱۰
اجرای طرح مطالعات پدافند غیرعامل شهرستان اراک ضروری است و همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند.
‍ به گزارش پایداری ملی به نقل ازتسنیم، بختیاری فرماندار شهرستان اراک در دیدار با عسگری مدیر پدافند غیرعامل شهرداری کلانشهر اراک با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری به عنوان نقشه راه کلی گفت: با انجام طرح جامع شهرها آسیب ها، تهدیدات، راهکارهای اجرایی، اماکن عمومی و چندمنظوره شهر احصا شده و سناریوهای مختلف برای مواجهه با تهدیدات مختلف تهیه می شود. 

بختیاری با تاکید بر استفاده از فرصت ها و ظرفیت های قانونی مرتبط با پدافند غیرعامل در اسناد بالا دستی، خواستار پیگیری جدی اجرای الزامات پدافند غیرعامل و ضوابط فنی واجرایی کشور (مبحث 21 مقررات ملی ساختمان) و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص خطوط گسل های زلزله اراک در طرح های توسعه و عمران شهری شد.

عسگری، مدیر پدافند غیرعامل شهرداری اراک نیز ضمن اعلام آمادگی برای انجام مطالعات پدافند غیرعامل و اقدامات مربوط به مصون سازی زیرساخت های شهری، برضرورت بالا بردن آگاهی شهروندان وعدم همکاری برخی ادارات و نهادهای دولتی اشاره و خواستار رسیدگی شدند.

زارعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان اظهار کرد: طرح مطالعات پدافند غیر عامل شهرستان اراک یک طرح قابل دفاع است و از کیفیت خوبی برخوردار است.

زارعی افزود: اقداماتی که در گذشته انجام شده مخاطراتی را برای آیندگان بوجود می آورد. در این طرح  رعایت حریم رودخانه ها، تراکم ساختمان ها در برخی مناطق شهری، جاگذاری برخی اماکن عمومی مانند پمپ بنزین ها در مناطق مسکونی و دیگر موارد مسائلی هستند که  از گذشته به وجود آمده و ما در طرح جامع پدافند غیرعامل شهرستان به دنبال مدیریت آن هستیم.

او ادامه داد: اجرای این طرح برای شهرستان و کلانشهر اراک که بیشتر جمعیت استان را در خود جای داده ضرورت دارد و امیدواریم با همکاری همه دستگاهها کارفرمای طرح، در کمترین زمان ممکن طرح را به سرانجام برساند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری دستگاه ها با کارفرمایی طرح هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نیست، یادآور شد: اجرای این طرح بسیار ضروری است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص سفارش های زیادی داشته اند تا بتوانیم با شناخت زیرساختها از آسیب هایی که در آینده ممکن است با آن روبرو شویم پیشگیری کنیم.

زارعی تصریح کرد: امروزه جنگ به صورت رو در رو نیست و جنگ پدافندی و حمله به زیرساخت هاست لذا ما باید در این خصوص برنامه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر