۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۶۲۲۶۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم از برگزاری نخستین دوره آموزش مجازی پدافند هسته‌ای و پرتوی به مناسبت چهلیمن روز شهادت شهید فخری‌زاده شهید هسته‌ای کشور با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، مهدی متقیان در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری این دوره آموزشی که با حضور مسئولان این استان برگزار شد اظهار داشت: این دوره آموزشی به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده به عنوان فرزند قم، دانشمند هسته‌ای کشور و بنیان‌گذار پدافند پرتوی در راستای آموزش همگانی و عمومی مردم توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور و اداره پدافند غیرعامل استان قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین دوره آموزشی مجازی پدافند هسته‌ای و پرتوی همچنین در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ‌سازی و پدافند غیرعامل برگزار و عموم مردم از جمله کارکنان، مهندسان، پزشکان، روحانیون، دانش آموزان، دانشجویان، کسبه، نیروهای نطامی و انتظامی و همچنین آحاد مختلف مردم و جامعه می‌توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: در این دوره آموزشی مواردی از جمله ساخت نیروگاه اتمی بوشهر، بحث‌های مربوط به حوادث هسته‌ای و پرتوی، شناخت پرتو و وظایف عموم مردم در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

متقیان با بیان این که از 30 دی ماه 99 مطالب آموزشی این دوره در سایت مرکز مطالعات پدافند غیرعامل کشور به نشانی http://www.pdrc.ir بارگذاری می‌شود، بیان کرد: عموم علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین دوره آموزشی پدافند هسته‌ای و پرتوی کشور می‌توانند با مطالعه دروس آموزشی این کارگاه از 23 تا 28 بهمن ماه 99 نسبت به ارائه آزمون نهایی اقدام و گواهی‌نامه معتبر را از سازمان پدافند غیرعامل دریافت کنند.

متقیان از محوری‌ترین اهدف نخستین دوره آموزشی پدافند هسته‌ای کشور را ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه کاربردهای انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف از جمله تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، تشخیص سرطان‌های دامی و اصلاح نژاد عنوان کرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قم گفت: از دیگر محورهای شاخص این دوره آموزشی انرژی‌ هسته‌ای و شناسایی حوزه‌ آب‌های زیزمینی، شیرین کردن آب های شور، مبارزه با آفات محصولات کشاورزی، تولید محصولات با کیفیت بالا، باستان‌شناسی و عمریابی بناها و محوطه‌های تاریخی، نشت‌یابی لوله‌ها و مخازن و ضخامت‌سنجی مواد از جمله کاربردهای انرژی هسته‌ای در قالب مواد پرتوزا است.

جلسه هماهنگی برگزاری نخستین دوره آموزشی پدافند هسته‌ای کشور با حضور مسئولانی از سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم، نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما، آموزش‌ و پرورش و همچنین هلال‌احمر در محل اداره کل پدافند غیرعامل استان قم برگزار و مقرر شد دستگاه‌های مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی سطح شهر، زیرمجموعه‌های اداری و پرسنل تحت امر اقدام کرده و صدا و سیمای استان قم نیز نسبت اطلاع‌رسانی گسترده اقدام کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر