۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۲۰۳۰
هفتاد و ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با موضوع مقابله و کنترل ویروس کرونا به ریاست استاندار و با حضور معاونین وی و مدیرکل پدافند غیرعامل برگزار شد.
طاها نظیری

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از اراک، هفتاد و ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی با موضوع مقابله و کنترل ویروس کرونا به ریاست آقازاده استاندار استان و با حضور معاونین استاندار، فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر مدیران مربوطه روز شنبه مورخ 6 دی ماه در سالن جلسات طبقه چهارم استانداری برگزار شد.

سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به موفقیت های کسب شده در هفته‌های اخیر در حوزه کاهش ابتلا به کرونا اظهار کرد: این موفقیت‌ها، روند کاهشی ابتلا، بستری و فوت را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: هفته چهارم آذرماه وضعیت بهتری نسبت به قبل داشت و امروز نیز شرایط بهتری را نسبت به هفته چهارم آذرماه تجربه کردیم و روند کاهشی را با مشارکت مردم پیش می بریم که این همکاری و اجرای طرح شهید سلیمانی قابل قدردانی است.

استاندار مرکزی گفت: اگر بخواهیم مغازه‌ای بسته نشود و فعالیتهای اقتصادی تعطیل، مجدد فعال شود مستلزم تلاش و همکاری مردم است. امروز باید این همکاری ادامه یابد، آثار مربوط به شب یلدا تا یک هفته آینده مشخص می شود، چراکه همه مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را دنبال کردند و استمرار این وضعیت خوب و امیدبخش در استان مرکزی به همکاری و مشارکت مردم و ستاد مدیریت بیماری کرونا باز می‌گردد.

آقازاده افزود: همچنان در شهرهای نارنجی و زرد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را در هفته جاری خواهیم داشت. وی با اشاره به مناسبت های پیش رو همچون ایام فاطمیه، بیان کرد: مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) را نیز باید در جمع خانوادگی خود برگزار کنیم. توصیه می کنیم مردم اکیدا در تجمعات شرکت نکنند.

آقازاده با اشاره به سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، نهم دی ماه و مراسم چهلم روز درگذشت شهید فخری زاده و احتمال بروز برخی تجمعات مربوط به این مراسم افزود: مراسم نهم دی ماه در هیچ نقطه ای از استان برگزار نخواهد شد، تنها یک مراسم نمادین در سیزدهم یا چهاردهم دی ماه با رعایت کامل پروتکل ها، ضدعفونی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی بیت المقدس اراک خواهیم داشت و زمان آن بیش از ۹۰ دقیقه طول نمی‌کشد. 

وی افزود: مراسم ایام فاطمیه به صورت کاملا محدود و با نظارت فرماندار در یک یا دو نقطه از شهر برگزار می‌شود و در روستاها مراسم برگزار نمی شود، هرچند که کلا توصیه می کنم مردم در تجمعات شرکت نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر