۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۱۳۸۴
رئیس ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
حجت‌الاسلام عبدالهی معتقد است بحث پدافند غیرعامل یکی از موضوع‌های مهمی است که کمتر در فضاهای رسانه‌ای به آن پرداخته شده است.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست خبری کارگروه فرهنگی کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام عباس عبدالهی رئیس ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیفایی مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و روح‌الله معدلو رئیس گروه برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در ساختمان نواب برگزار شد. 

«روح‌الله» معدلو  در این نشست بابیان اینکه تشکیل هیات اندیشه‌ورز از نخبگان عرصه فرهنگی، اولین اقدام در معاونت امور فرهنگی و تبلیغ در حوزه پدافند فرهنگی بود به اقدامات انجام‌شده در این کارگروه اشاره کرد و شکل‌گیری مسابقه فرهنگی در حوزه ایده پردازی و مقاله‌نویسی خلاقانه در ۷ موضوع خانواده را از اقدامات این مجموعه عنوان کرد. 

رئیس گروه برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی  همچنین، بارگذاری محتوای فاخر تبلیغ «سامانه مباشران» که محتوای آن در رابطه با بحث وحدت اسلامی، جنگ رسانه‌ها و مقابله با دشمن و... است را از دیگر فعالیت‌های این کارگروه اعلام کرد.
 
به گفته وی، برنامه‌هایی دیگری نیز در حال تدارک است که در هفته پدافند غیرعامل یا در بازه زمانی دیگر اجرایی خواهد شد.

وی به همایش مجازی مبلغین و مبلغات در بحث پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش پدافند فرهنگی در سطح مدارس صدرا که در حال تدارک است را از دیگر اقدامات زیرمجموعه خویش عنوان کرد.

حجت‌الاسلام «عباس» عبداللهی نیز در مورد «صیانت نهاد خانواده، پدافند مردم محور و جامعه مستحکم» افزود: بحث پدافند غیرعامل یکی از موضوع‌های مهمی است که متأسفانه کمتر در فضاهای رسانه‌ای و در فضاهای مردمی و حاکمیتی به آن پرداخته‌شده است.

 رئیس ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به روند شکل‌گیری سازمان پدافند غیرعامل به سال ۱۳۸۲ به‌فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سیاست‌های کلی این سازمان نیز در سال ۸۵ نیز از طرف معظم له ابلاغ شد.

 حجت‌الاسلام عباس عبداللهی ادامه داد: مقوله جنگ نرم که چند دهه است با آن روبه‌رو هستیم یک تغییر رویکرد مواجهه نظام سلطه با جوامع در حال استعمار است، جنگ نرم بستر تحقق پیروزی جنگ سخت نظام سلطه در کشورهای جهان سوم و کشورهای مستعمره آن‌هاست. مابعد از استعمار کهن با پدیده استعمار نو روبه‌رو شدیم اما امروزه با استعمار فرا نو مواجهه هستیم و کافی است که آن‌ها بر روی مقوله فرهنگ، فکر و سبک زندگی آن کشوری که می‌خواهند بر روی آن حکومت کنند سوار شوند تا بتوانند به استعمار کهن خود در قالبی مدرن و نو ادامه دهند.

 وی بابیان اینکه مقوله پدافند غیرعامل، مقوله راهبردی و استراتژیک است و بیشتر از قبل باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد گفت: در مقوله پدافند غیرعامل، «خانواده» فوق‌العاده حائز اهمیت است. هنوز که هنوز است خانواده در بسیاری از کشورها و ازجمله کشور ما، کانون تحول انسان‌ها و تحول فرهنگ و تمدن است و به فرمایش مقام معظم رهبری، خانواده سلول بنیادین جامعه است. بنابراین اگر در دهه‌های اخیر شاهدیم که بر حجم وسیع حملات نرم دشمن به کانون و شئونات خانواده افزوده‌شده است به این دلیل است که آن‌ها می‌دانند با چه سلول بنیادی برای تحول جامعه ایرانی، حمله می‌کنند لذا اگر خانواده، مهم‌ترین سنگر پدافند غیرعامل است پس باید مأموریت اصلی غیرعامل را از خانواده انتظار داشته باشیم.

 به گفته رئیس ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، اگر نتوانیم مسائل را در کاهش آسیب‌پذیری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به مسئله ملی تبدیل کنیم و «خانواده» را به‌عنوان نقطه پدافندی درگیر کنیم حتماً آسیب‌پذیری ما بیشتر خواهد شد.

 وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مسئول تبلیغات دینی و ترویج اندیشه دینی در جامعه، فرمان سازمانی خویش را بر اساس راهبردهای کلان کشور و منویات رهبری تنظیم کرده است با اشاره به بحث راهبرد مردم سازی تبلیغ اظهار داشت: باید امر تبلیغ را توسعه مفهومی بدهیم بدان گونه که علاوه بر بدنه روحانیون و مبلغین و مبلغات، مردم دین‌مدار نیز خود را مبلغ اندیشه و فرهنگ دینی بدانند بر همین اساس؛ اعضای مختلف سازمان تبلیغات اسلامی، رویکرد تصدی‌گری خود را به رویکرد حمایت گری از جبهه مردم در عرصه فرهنگ و اجتماعی تغییر داده‌اند.

 حجت‌الاسلام عباس عبداللهی با اشاره به اینکه باید کُنشگری مردم از زاویه گفتمان دینی در حل مسائل کشور را تقویت کنیم افزود: ما موظفیم در دهه چهارم انقلاب اسلامی توجه بیشتری بر مسائل اجتماعی داشته باشیم و تبلیغ دین را به‌عنوان یک مقوله اجتماعی بازخوانی کنیم و بر این اساس کارگروه جدیدی در سازمان اجتماعی کشور به نام کارگروه نهاد دین با موضوع سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و قرار است این کارگروه، کنشگری مردم محور نهادهای دینی در حوزه مسائل اجتماعی کشور را تقویت کند.

 
حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز در مورد وحدت و انسجام اسلامی، همگرایی مذهبی و اقتدار نظام گفت: ما باید بر نقش شکاف‌ها برای از بین بردن امنیت پایدار کشور توجه بیشتری داشته باشیم این درحالی است ‌که از همین زاویه شاهد تلاش‌های بیشتر دشمن برای ضربه زدن به کشور بودیم تا این شکاف‌ها را تقویت کنند و انسجام ملی ما را کاهش دهند.

 
وی با اشاره به اقدامات پهلوی اول افزود: در دوره پهلوی اول شاهد کوچ‌های اجباری زیادی بودیم تا هویت‌های غیر مرکزی را از بین ببرند اما انقلاب اسلامی، خودش را پدر مهربان برای تنوع همه اقوام، زبان‌ها و ادیان کشور می‌داند. حرف انقلاب اسلامی این است که می‌خواهد فرصت رشد برای همه را فراهم سازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر