۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۱۳۸۱
رزمایش مشترک پدافند غیرعامل شیمیایی «محمد رسول الله (ص)» سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و پدافند غیرعامل شهرداری گرگان به مناسبت هفته ملی «پدافند غیرعامل»، به منظور ارتقا آمادگی پدافندی حوزه‌های عملیاتی شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های بحران برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنی کاهش آسیب‌پذیری و جلوگیری از وارد شدن خسارات جانی و مالی به تأسیسات حیاتی و حساس در زمان بحران است.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان یکی از عوامل اقتدار ملی نام برد و افزود: مهمترین مؤلفه‌های امنیت مالی که عبارتند از حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی و مهمترین آن حفظ استقلال و حاکمیت کشور است که می‌تواند در توجه و اهتمام مسئولین به پدافند غیر عامل متبلور شود.

شهردار گرگان رعایت تمامی ملاحظات پدافند غیرعامل را با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شهرداری در تصمیم‌گیری مدیریت شهری به خصوص در انجام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و صدور انواع مجوزها را ضروری دانست.

دادبود یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه حوزه پدافند را آماده‌سازی مکان‌های اضطراری سطح شهر و راه‌های دسترسی سریع به این مکان‌ها در زمان بروز بحران دانست و گفت: تلاش شده با پیگیری و تعامل معاونت خدمات شهری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تعدادی از سالن‌های ورزشی برای زمان بحران تجهیز و آماده سازی شوند.

وی پدافند غیرعامل مطابق تعریف مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجموع اقدام‌های غیر مسلحانه‌ای گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر