۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۱۲۸۸
معاون طرح وبرنامه سازمان پدافندغیرعامل کشور خواستار توجه به ظرفیت استان‌ها در حوزه سایبری شد و گفت: در حوزه سایبری تنها به مرکز کشور بسنده شده است و این در حالی است که استان‌ها، در زمینه پدافند غیرعامل سایبری از توانمندی و اهمیت بالایی برخوردارند و لذا باید نقش آنها در این حوزه مهم پدافندی نیز تبیین شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا،سردار محمدرضا کائینی 5 آبان‌ماه در دیدار باخجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی با اشاره به حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل با حمایت‌های مقام معظم رهبری به‌تدریج و آرام آرام در حال رسیدن به جایگاه مورد نظر است.

وی ادامه داد: در حال حاضرسازمان پدافند غیرعامل کشور، همکاری خوبی با سازمان‌هاو وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش داشته و از طریق شبکه شاد و در قالب درس آمادگی دفاعی، بستری  را برای آموزش همگانی پدافند غیرعامل فراهم کرده است.  ‌

معاون طرح وبرنامه سازمان پدافندغیرعامل کشور با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه های اجرایی پای کار بوده و همکاری خوبی با سازمان پدافند غیر عامل دارند  افزود: سازمان پدافند غیرعامل با همکاری وزارتخانه صمت، نیرو و نفت طرح‌هایی را برای تعیین حریم خطوط مراکز انتقال از شهرها در قالب طرح به مجلس داده تا خلاء‌های قانونی در حوزه پدافند غیرعامل برطرف شود.

وی با اشاره به وجود برخی مخاطرات جدی در شهرهای کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش خطرات محیط‌های شهری باید تصمیم گیری جدی گرفته شود .

کائینی با بیان اینکه طرحی به عنوان قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل توسط نمایندگان در حال تهیه است ادامه داد: در خصوص حدود و کلیات این طرح با نمایندگان و دولت هماهنگی لازم صورت گرفته و خوشبختانه به هیچ وجه نگاه منفی نسبت به اصل پدافند غیرعامل وجود ندارد .

وی با اشاره به نقش دائمی سازمان‌های دولتی در کمیته های کارگروه پدافند گفت: پیشنهاد شده که مصوبات کمیته با امضا ریاست جمهور ابلاغ  شود تا قابلیت اجرایی در دستگاههای اجرایی افزایش یابد.

 سردار کائینی از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این طرح جامع می‌تواند پیشنهادات خوبی پیش روی مسئولین استان قرار دهد . ضمن اینکه نکته مهم، اجرایی کردن برنامه‌هاست که در طرح جامع نیز، برای کاهش آسیب پذیری  لازم است تا برنامه‌های پیشنهادی، تبدیل به برنامه اجرایی شود .‌

   وی با بیان اینکه باید با هم افزایی کارهای ویژه ای در حوزه مصون سازی زیر ساخت‌های اصلی کشور انجام شود  افزود: در تهیه برنامه‌های سازمان غیر عامل برای ارائه به مقامات کشوری ، ۱۵۰ اقدام اساسی و مهم  ارائه شده که عمده این اقدامات با همکاری و همراهی استان‌ها به انجام رسیده است .

این مقام مسوول ،حوزه سایبری را یکی از مهمترین بخش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: البته در این حوزه تنها به مرکز کشور بسنده شده است و این در حالی است که استان‌های مختلف، در زمینه پدافند غیرعامل سایبری از توانمندی و اهمیت بالایی برخوردارند و لذا باید نقش آنها در این حوزه مهم پدافندی نیز تبیین شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگسازی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: تا کنون فقط به آموزش‌های جزئی توجه می‌شده است، البته استان ها می توانند نقش بسزایی در حوزه سایبری داشته باشند لذا سازمان پدافند غیرعامل کوشیده تا پشتیبانی‌های بسیاری از وزارتخانه‌ها را به سمت مراکز استان ها سوق دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر