۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۱۲۲۱
فرماندار هشترود با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی گفت: تمامی دستگاه‌ها باید دارای اطلس امنیتی بوده و برآورد درستی از تهدیدات تهیه کنند.
به گزارش پایداری ملی، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل این شهرستان افزود: رعایت اصول پدافند غیرعامل در ساخت و سازها باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا تا در زمان وقوع حوادث، تلفات و خسارت‌های جانی و مالی به حداقل کاهش یابند.

وی رعایت اصول پدافندی و مبحث ۲۱ مقررات ملّی ساختمان برای طرح های توسعه ای و زیرساختی را ضروری عنوان کرد و افزود: تمامی طرح ها باید با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل بر اساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان اجرا شوند زیرا تمامی نظارت ها در این حوزه بر این اساس صورت خواهد گرفت.

امینیان گفت: باید با مقاوم ‌سازی ساختمان‌ها و تقویت زیر ساخت های شهرستان در برابر تهدیدات، شاهد کاهش خسارت‌های  ناشی از این تهدیدات و حوادث باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران هشترود و نظرکهریزی نیز باید ملاحظات پدافندغیرعامل را در طرح های توسعه شهری،  هادی، جامع و تفصیلی به عنوان یک سند بالا دستی اعمال کنند.

فرماندار هشترود بر رعایت این اصل در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال، امسال در راستای مبارزه با آفت سن گندم که در مزارع شهرستان بالاست هفت هزار هکتار از مزارع سمپاشی شد و باید برای سال زراعی آینده نیز برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر