۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۱۲۸
رئیس صندوق بین‌المللی پول شب گذشته اعلام کرد جامعه جهانی باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا انجام دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، شب گذشته اعلام کرد که جامعه جهانی باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا انجام دهد.

وی از بانک جهانی خواست تا روند اعطای وام به کشورهای آفریقایی را که از محل شیوع کرونا آسیب جدی دیده‌اند را سرعت بخشد.

قرار است برخی جلسات مجازی  نشست مشترک سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی این هفته برگزار شود و مهمترین موضوعی که در این نشست‌ها مطرح خواهد شد نحوه حمایت از کشورهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا است.

جورجیوا تاکید کرد ما به دنبال فشار برای اجرای سیاست‌های حمایتی جدید هستیم.

* اختلاف صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی درباره کرونا

این اظهارات جورجیوا نشاندهنده وجود اختلاف بین بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول است.

جورجیوا عنوان کرد من عاجزانه خواستار تخفیف کمک‌های بیشتر به کشورهای آفریقایی هستم. بانک جهانی ظرفیت تخصیص کمک را دارد. شاید شما بتوانید حتی کارهای بیشتری انجام دهید.

جورجیوا هفته گذشته گفته بود صندوق بین‌المللی پول 26 میلیون دلار از زمان شیوع ویروس کرونا برای کشورهای آفریقایی کمک مالی فراهم کرده است اما نبود شرکت‌های تامین مالی و بانک‌های خصوصی در این منطقه باعث شده تا این کشورها تا سال 2023 با 345 میلیارد دلار کمبود نقدینگی مواجه شوند.

بنا به ارزیابی بانک جهانی شیوع ویروس کرونا کاهش شدید قیمت کالاهای اساسی و همچنین حمله ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی در کشورهای آفریقایی باعث شده تا آسیب جدی به اقتصاد آنها وارد شده و 43 میلیون نفر در سطح این قاره در معرض فقر مطلق قرار گیرند.

آفریقا تاکنون حدود یک میلیون ابتلا به کرونا و 23 هزار فوت ناشی از ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر