۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۲۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، فرهنگ‌سازی و تلاش در جهت افزایش تاب‌آوری اولویت‌ مهم پدافند غیرعامل برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در جلسه‌ای با دبیران کارگروه های 11 گانه و رابطین شهرستان ها به جهت تشریح برنامه های هفته نکوداشت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی حوزه های پدافند غیرعامل، این هفته را فرصت مغتنمی شمرد.

آقایی ضمن تشریح جایگاه پدافند غیرعامل و اهمیت آن در عصر حاضر، افزایش تحمل و تاب آوری و شکست ناپذیری در دفاع را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: کشور ایران با توجه به موقعیت ژئوپلوتیکی که دارد، رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل بقدری با اهمیت و مهم است که نتیجه رعایت این اصول و الزامات ایمن سازی کشور در برابر بحران‌های مختلف است.

وی حفاظت و صیانت از جان و اموال مردم، زیرساخت‌های مراکز حساس و مهم و نظام حاکمیتی کشور را از اهداف مهم پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف باید آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی و احصاء شده و به جهت رفع آن راهکارهایی نیز ارائه شود.

آقایی همچنین ایجاد سپر پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها را مهم دانست و گفت: سپر پدافند غیرعامل در هر حوزه‌ای همانند حوزه سایبری باعث خواهد شد تا از زیرساخت‌های سایبری یا زیرساخت‌های دیگر حوزه‌ها در برابر هرگونه خطرات و تهدیدات احتمالی حفاظت شوند.

مدیرکل پدافندغیرعامل همچنین با تاکید بر فرهنگ سازی و نهادینه سازی پدافند غیرعامل بین مردم گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و ممنوعیت هرگونه تجمع، اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت باید سمت و سوی مجازی به خود گرفته و فرمانداری‌ها و کارگروه‌ها نیز متفاوت تر از سال گذشته برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل (مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی) هفته پدافند غیرعامل را فرصتی بزرگ برای استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت هرچه بهتر برگزار شدن این هفته دانست و گفت: این یک فرصت مناسبی است برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها تا بتوانند خلاقیت و نبوغیت خود را در این حوزه محک زده و با استفاده از ظرفیت خود در فرهنگ سازی این حوزه نقش موثری ایفا کنند.

در پایان هریک از اعضا جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته نکوداشت پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر