۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۱۱۲
یاسوج
نماینده وزارت نیرو در سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پیوست پدافند غیرعامل همچون پیوست های فرهنگی یکی از اولویت های اصلی در طرح های عمرانی و مطالعاتی صنعت آب و برق محسوب می شود.
سید رضا نیک نژاد درآیین برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل شرکت آب و منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: تاسیسات و طرح های عظیم و مطالعاتی در حوزه آب و برق کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت و زیربنایی بودن این طرح ها لزوم توجه به پدافند غیرعامل در این حوزه بیشتر احساس می شود.
وی بیان کرد: اجرای اصول صحیح پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف به ویژه در تاسیسات زیربنایی وزارت نیرو ابزار مناسبی در زمینه حسن انجام کارها و طرح های مطالعاتی است.
وی با اشاره به برخی کارکردها از سوی وزارت نیرو در زمینه اجرای پدافند غیرعامل ، گفت: پیش بینی برق مستقل و اضطراری برای نقاط کلیدی همچون تصفیه خانه ها و تلمبه خانه ها و شناسایی نقاط حساس به خصوص سدهای بزرگ از اقدامات مهم در بخش اجرای طرح پدافند غیرعامل است.
نیک نژاد افزود: باید نقاط کلیدی و گلوگاه های اصلی در شبکه انتقال و توزیع، شناسایی و طرح های مناسب برای ایمن سازی در زمینه تاسیسات آب و برق تهیه و توین شود.
نیک نژاد از برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای آشنایی مدیران ، کارشناسان،مشاوران و حتی پیمان کاران طرح های عمرانی در حوزه صنعت آب و برق کشوردر زمینه پدافند غیرعاما در وزارت نیرو خبر داد و گفت: خروجی مثبت این کار بهبود و تضمین ایمنی بیشتر در تاسیسات و طرح های عمرانی است.
وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پدافند غیرعامل در سطح استان ها از دو طریق صورت می گیرد افزود: یکی از محل های مهم تامین اعتبارات در یان راستا از محل تخصیص پنج درصدی اعتبارات عمرانی استان ها است.
نیک نژاد ابراز داشت: تخصیص پنج درصد اعتبارات عمرانی در استان ها مصوبه هیات ودولت و ابلاغه وزارت کشور به همه استانداری ها است.
وی افزود: ارایه طرح در زمینه پدافند غیرعامل از سوی دستگاه های مختلف اجرایی نیز از دیگر راه های تامین اعبتار برای اجرایی کردن این مهم است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر