۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۰۸
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل انجام شد
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور بزرگ پدافند غیرعامل در نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان اجرا شد.

این مانور با فرض حمله هوایی دشمن به نیروگاه شهید باکری سمنان و پست 400 کیلو ولت این نیروگاه، در محل نیروگاه سمنان با حضور نیروهای عملیاتی شرکت‎‎‎ها، سازمان‎ها و نهادهای مرتبط برگزار شد.

در این مانور که با حضور فرماندار شهرستان سمنان، امام جمعه موقت سمنان و جمعی از مسئولان ارشد استان سمنان و شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی به عنوان میهمان به انجام رسید.

شرکت برق منطقه‎ای سمنان، نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، آتش‎نشانی، شرکت‎های توزیع برق، گاز و پخش فرآورده‎های نفتی، مخابرات، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز اورژانس، اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری و استانداری نیز حضور فعال داشتند که بر اساس سناریوهای از پیش تعیین شده از سوی سازمان‎های ذیربط و با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر و کمیته پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه‎ای سمنان تهیه شده بود، عملیات لازم به منظور مهار و جلوگیری از حوادث و وقایع انجام و مانور با موفقیت به پایان رسید.

در پایان این مانور، سیدعلی‎اکبر صباغ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای سمنان ضمن قدردانی از حضور فعال دستگاه‎های اجرایی و سازمان‎ها و نهادها به ویژه نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان افزود: با اجرای چنین مانورهایی علاوه بر افزایش توان مقابله و همچنین تعیین سطوح آمادگی لازم برای برخورد با حوادث مشابه، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد.

حجت‎الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان نیز در این مراسم برگزاری چنین مانورهایی را بسیار مهم عنوان کرد و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای آمادگی لازم برای تهدیدات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری دشمنان، برنامه‎ریزی در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.  

حسن سعدالدین، فرماندار سمنان نیز با تأکید بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، پیشگیری از خسارات احتمالی و آینده‎پژوهی را از نتایج پدافند غیرعامل دانست و افزود: با برنامه‎ریزی و امکان‎سنجی خطرات احتمالی باید خسارات تهدیدات را به حداقل برسانیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت گهر انرژی (مالک نیروگاه شهید باکری سمنان) ایجاد و حفظ آمادگی لازم و رعایت پدافند غیرعامل را وظیفه تمامی بخش‎های دولتی و خصوصی دانست و افزود: تهدیدات دشمنان همه ارکان نظام را هدف قرار داده است و ما نیز باید به تناسب آماده باشیم.

وی گفت: نیروگاه سمنان آماده هرگونه همکاری و تعامل در امر پدافند غیرعامل با دیگر دستگاه‎های اجرایی استان سمنان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر