۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۱۰۰
فرماندار رباط کریم عنوان کرد
فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: در خصوص پدافند غیرعامل مردم می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در شهرستان رباط کریم توجه ویژه‌ای به آموزش عمومی در این زمینه شده است.

بیژن سلیمان‌پور با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به بکارگیری جنگ‌افزار و تسلیحات نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌‌پذیری در هنگام بحران و صیانت از جامعه بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم با بیان اینکه تمامی مسئولان باید به پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: چگونگی پدافند غیرعامل به عوامل و شرایط مختلفی بستگی داشته و انسان‌ها در دوران حیات خود سعی کرده‌اند تا با استفاده از عقل و تدبیر و اراده خود بهترین راه دفاع را در وضعیت‌های متفاوت، در مقابل تهاجم دشمنان‌ انتخاب و آن را به کار بندند.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در شهرستان رباط کریم توجه ویژه‌ای به آموزش عمومی در این زمینه شده است که باید این روند تداوم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر