۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۰۹۸
همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی
همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی مانور پدافند غیر‌عامل و مدیریت بحران در خلخال برگزار شد.

ظهر امروز رزمایش پدافند غیرعامل در مدرسه شبانه‌روزی آزادگان خوجین با شرکت 400 نفر از دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد.

در این مانور که حدود نیم ساعت به طول انجامید دانش‌آموزان با اهداف رزمایش پدافند غیر‌عامل، نحوه اسکان، حمل مصدومان، اسکان در پناهگاه، اطلاع‌رسانی از وضعیت همدیگر، مقابله با بحران و حمله‌های هوایی و تجاوز دشمن آشنا شدند.

در این مانور فرماندار خلخال با اشاره به اهمیت اینگونه مانور‌ها در آگاه‌سازی قشر جوان و دانش‌آموز در مقابله با بحران‌ها حمله‌های هوایی و تجاوز دشمن اظهار داشت: دانش‌آموزان در کنار آموزش دروس باید با اهداف پدافند غیر‌عامل که برای نجات همنوع در زمان خطر لازم است است آگاه باشند و جدیت نشان دهند.

هوشنگ محمدی از مسئولان ذیربط در حوزه آموزش خواست تا در کلاس‌های درس نیز مربیان  دانش‌آموزان را با اهداف حملات هوایی دشمن در تجاوز و و نوع مقابله با این گونه بحران‌ها آشنا سازند.

این مسئول تصریح کرد: باید برای مقابله با هر‌گونه حادثه‌ای آماده بود و باید خانواده‌ها و مدارس در تعامل تنگاتنگ این هدف را در جامعه جاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این رزمایش که با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال و اعضای مدیریت بحران در روستای خوجین در مدرسه آزادگان برگزار شد، مصدومان فرضی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر و اورژانس از صحنه حادثه بمباران فرضی خارج شده و پس از مداوای سرپایی عده‌ای نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی نیز ضمن جستجو در آوارها و خاموش کردن آتش با نیروهای پلیس در پاک‌سازی منطقه از هر‌گونه آتش‌سوزی و حوادث همکاری کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر