۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۰۹۷۴
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه، دزدی دریایی در ماه‌های اخیر یا صفر شده و یا به صفر نزدیک است.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی دریانوردی امروز با حضور مدیران کشوری و لشکری حوزه دریا در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است. در این مراسم معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی کشتیرانی پایدار برای سیاره پایدار است که این سازمان این شعار را در ابتدای امسال تعیین کرده است، اما اعلام شد اگر می‌دانستیم شرایط کرونا این گونه می‌شود تغییری در شعار ایجاد می‌کردیم.

وی ادامه داد: ما در اوایل امسال روز جهانی دریانورد را داشتیم و در پایان سال هم همایش ارگان‌های دریایی برگزار خواهد شد.

جلیل اسلامی گفت: با شیوع کرونا در کشور اوایل امسال انواع مدل‌های حمل و نقلی دچار رکود جدی شد اما حمل و نقل دریایی یک لحظه هم تعطیل نشد و این ثمره تلاش فعالان صنعت است.

وی با بیان این که بدون حمل و نقل دریایی اقتصاد دنیا بی‌معنا است، گفت: راهبردهایی که در حوزه دریا وجود دارد و سازمان بنادر دنبال می‌کند گسترده است.

* مشکل سوخت کم‌سولفور حل شد

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که همزمان با شیوع کرونا ما وظیفه داشتیم قوانین بین المللی را هم رعایت کنیم، اظهار داشت: یکی از این قوانین موضوع سوخت کم سولفور بود که مشکل آن حل شد و اعلام می‌کنیم کشتیرانی‌های ما بر اساس پروتکل‌های تعریفی با استانداردهای بین المللی منطبق هستند و هیچ بندری در دنیا نمی‌تواند محدودیت‌هایی در این حوزه برای کشتی‌های ما ایجاد کند.

اسلامی اضافه کرد: در توسعه زیرساخت‌های بخش خصوصی کارهای خوبی انجام شده است، ما 260 دوره آموزشی در استان‌ها برگزار کرده‌ایم و در حوزه اسنادی هم دستورالعمل‌ها به روز شده است و مورد تأیید کشورهایی است که با آنها توافق داریم.

وی ادامه داد: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی برگزار شد و برای اولین بار قرارداد کار دریایی در حال شکل گرفتن است و در آینده نزدیک مشکل قراردادهای دریایی رفع می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در ماه‌های اخیر دیگر خبری از دزدی دریایی نیست و با تلاش نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه دزدی‌های دریایی یا به صفر رسیده و یا نزدیک به صفر است.

اسلامی گفت: در مورد مؤسسات ملی رده‌بندی چارچوب کار و سند عالی انجام شده است و منتظر هستیم در شرایط ثبات اقتصادی این پروژه را آغاز کنیم. البته دو مؤسسه موجود در کشور در این باره همکاری مناسبی دارند.

* برای جایگزینی شناورهای سنتی با شناورهای فلزی آماده‌ایم

وی بیان کرد: سفارش 90 فروند شناور خدماتی برای امسال داده شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در حوزه آلودگی دریا توسط آلاینده‌ها اخبار مختلفی داشتیم که فعالان این عرصه در بخش دولتی و خصوصی تلاش کردند این آلودگی‌ها رفع شود.

اسلامی اضافه کرد: در حوزه امداد و نجات سالانه بیش از هزار نفر توسط مجموعه همکاران دریایی از مرگ و حادثه نجات می‌یابند و 120 هزار عملیات دریایی سالانه در حوزه بنادر انجام می‌شود. همچنین سالانه 6 هزار بازرسی کشتی در بنادر داریم که تضمین کشتیرانی ایمن است.

وی بیان کرد: طراحی شناورهای جایگزین را انجام داده‌ایم که به تأیید مؤسسات رده‌بندی رسیده است. با طرح ساماندهی شناورهای سنتی که چند روز پیش در کمیسیون دولت رخ داد، ما برای جایگزینی شناورهای سنتی با شناورهای فلزی آماده‌ایم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر