۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۳۵
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی درباره دیدارش با فؤاد حسین نوشت: در ملاقات امروز با وزیر خارجه عراق تاکید شد که حفظ ثبات و امنیت پایدار در این کشور و حمایت از خواست و اراده مرجعیت، سیاست دائمی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) پس از ملاقات و گفت‌وگو با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در توئیتی درباره این دیدار نوشت‌: در ملاقات امروز با وزیر خارجه عراق تاکید شد که حفظ ثبات و امنیت پایدار در این کشور و حمایت از خواست و اراده مرجعیت، سیاست دائمی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است.

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که روز گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی به تهران سفر کرد؛ پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ثبات ساز کشورهای منطقه که در سایه گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه ای و بدون دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای قابل فعال سازی است، بر ضرورت همکاری‌های دسته جمعی تاکید کرد.

شمخانی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را از مصادیق بارز تروریسم دولتی خواند و تاکید کرد: کمترین مجازات عاملان این جنایت بزرگ خروج فوری از منطقه به ویژه کشوری است که این جنایت در آن صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیگیری جدی این ترور ناجوانمردانه از طریق مجامع بین‌المللی حداقل اقدامی است که انجام آن از سوی دولت عراق مورد انتظار است.

در این دیدار فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز با اعلام عزم کشورش در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دولت و ملت عراق هیچگاه حمایت‌ها و جانفشانی مردم ایران به ویژه جوانان غیور ایرانی را در دفع شر تروریسم تکفیری از عراق فراموش نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه ایران و عراق دو کشور همسایه، دوست و برادر با مرزهای طولانی و اشتراکات فراوان هستند، گفت: صدام با جنگ هشت ساله نتوانست بین دو ملت جدایی ایجاد کند و این دلیل خوبی است که هیچ طرف خارجی نیز نخواهد توانست بر روابط خوب دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

فؤاد حسین روز گذشته نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسن روحانی رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر