۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۰۸۶۴
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح براساس تکلیف عمل می‌کنند، گفت: ما به عِده و عُده نگاه نمی‌کنیم و معتقدیم به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی، یک تفاوت اساسی با ارتش‌های دنیا دارد، افزود: نیروهای مسلح کشور هدفمند حرکت می‌کنند. زیرا  ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط در راس این حرکت الهی و فرماندهی کل قوا کشور قراردارد.

فرمانده نیرو هوایی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح به عِده و عُده نگاه نمی‌کنند، تصریح کرد: نگاه‌ ارتش و نیروهای مسلح به تجهیزات و نیروی انسانی نیست، بلکه ما بر اساس تکلیف‌ عمل می‌کنیم و با کارهای ابتکاری، نوآورانه و آنچه که برای دشمن قابل تصور نیست، او را غافلگیر کرده و به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

نصیرزاده تحرک و سرعت را از ویژگی‌های نیروی هوایی ارتش جمهوی اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی هوایی همواره طرح‌های مختلف را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی دارد و آموزش‌های تخصصی را نیز پشت سر گذاشته‌ است.

وی، آموزش‌های نیروی رزمی و خلبانان را به‌روز دانست  و گفت: هیچ وقت برای حمله پیش دستی نکرده و غافلگیر هم نخواهد شد. خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش، تنها دو ساعت پس از آغاز حمله عراق، نخستین پاسخ را به رژیم بعث دادند و دو پایگاه‌های عراق را با هشت فروند هواپیما به شدت کوبیدند. فردای آن روز هم بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما بلند شد و ۱۴۰ فروند به داخل خاک عراق نفوذ کردند و حدود ۶۰ درصد از نیروهای هوایی عراق را در عملیات کمان۹۹(۱۴۰ فروندی) از بین بردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی را طبق نفس قدسی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام(ره) فرمودند «نترسید، شما می توانید» و این خودباوری را ایجاد کرد تا نیروی هوایی که توانمندی آموزشی داشتند بهتر از مستشاران آمریکایی، نوسازی و ابتکارات را در این نیرو فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه این خودباوری سبب شد پس از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تمام وابستگی‌های کشور به خارج قطع شود، تصریح کرد: دانشمندان فنی نیروی هوایی و فرزندان غیور این مرز و بوم نگذاشتند فشار حداکثری به این حوزه وارد شود و خلأیی بوجود بیاید و حتی به ساخت تجهیزات و موشک‌های جدید رو آوردند.

سرتیپ نصیرزاده درباره دانش علمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: ارتباط ما با دانشگاه‌ها برقرار است و از پتانسیل‌های دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه شهید ستاری که به  تربیت و آموزش افسران فنی و دانشمند می‌پردازد، ‌ استفاده می کنیم.

وی درباره اهمیت دادن نیروی هوایی ارتش به شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: یکی از پیچیده‌ترین قطعات هواپیمای کشور را یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته است. همچنین در بحث الکترونیک، دانشگاه‌ها بسیار توانمند هستند و در زمینه موشک‌ها، هوش مصنوعی و ... مذاکراتی با دانشگاه‌های بزرگ انجام داده‌ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر