۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۰۸۲۴
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد
علی اکبر شاهوردیان، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل از مراکز با اهمیت استان در راستای شناسایی تهدیدات نوین از منظر پدافند غیرعامل و بررسی رویکردهای نوین تهدید شناسی بازدید کردند.
به گزارش پایداری ملی، شاهوردیان ضمن بازدید از تعداد مراکز با اهمیت استان (پتروشیمی تبریز، شرکت کلرپارس استان) نسبت به شناسایی مستمر تهدیدات اشاره کرد و گفت: یک از اهداف مهم پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی می‌باشد که در همین راستا پدافند غیرعامل می‌کوشد مصونیت سازی و کاهش آسیب پذیری و به تبع آن افزایش بازدارندگی را در این مراکز محقق سازد.

در این بازدید آسیب‌های احتمالی (نشت گاز، ایمنی حمل و نقل، بارگیری، کنترل سیستم‌های حفاظتی و سنسورهای هشدار و آشکار ساز) مراکز مورد نظر را بررسی کردند.

آقایی، نیز ضمن بازدید از این مراکز در خصوص قرارگاه شیمیایی اذعان داشت: با توجه به اثرات زیان بار و طولانی مدت مواد شیمیایی؛ آموزش، طراحی و توسعه وسایل پدافندی و تمرینات عملی منظم و همیشگی از جمله اقدامات مهم پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات شیمایی است.

وی در ادامه گفت: مراکز تولید کننده مواد شیمیایی بایستی در سطح‌های مختلف تمرین و تکرار و ایجاد آمادگی نمایند تا بتوانند در شرایط اضطراری مدیریت بحران نمایند. لذا می‌توان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان، مراکز تولید و امدادی منطقه و با استفاده از ظرفیت و امکانات خود به صورت مجزا، سناریو، طرح و بر اساس آن تمرین و رزمایش انجام دهند تا آمادگی کامل برای برخورد با آسیب ها و تهدیدات را ایجاد نمایند چراکه این عمل، مصونیت و پایداری و تداوم خدمات رسانی در شرایط اضطراری را فراهم می‌کند.

شناسایی تهدیدات نوین از منظر پدافند غیرعامل

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر