۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۳
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در چند سال اخیر، اقدامات خوبی در صنعت برق کشور در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده است.

به گزارش از استان سمنان به نقل از برق منطقه‏ای سمنان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مراسمی با حضور معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان، مسئول امور مالی کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر سمنان، مدیرعامل و کارکنان شرکت برق منطقه‎ای سمنان و مدیران و مسئولان دستگاه‎های اجرایی در این شرکت برگزار شد.

در این مراسم، سیدعلی‎اکبر صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای سمنان ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، توجه به تهدیدات دشمن در صنعت برق و برنامه‎ریزی برابر این تهدیدات را از اولویت‎های شرکت برق منطقه‎ای سمنان دانست و اظهار داشت: در زمینه پدافند غیرعامل در شرکت برق منطقه‎ای سمنان اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

محمدحسن منصوریان، معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تغییرات ماهیتی تهدیدات دشمن در دوره جدید گفت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، تهدیدات دشمنان آشکارا و قابل مشاهده بود و بر همین اساس نیز تاکتیک‎های خاص پدافندی انجام می‎گرفت ولی امروزه عرصه تهدیدات دشمنان از تنوع زیادی برخوردار است.

وی با بیان تهدیدات مختلف و متنوع دشمن برای رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان در عرصه‎های مختلفی چون اقتصادی، امنیتی، بیولوژیک، سایبری، علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی و نظامی از سال‎های قبل برنامه‎ریزی زیادی کرده است که ماهیت هر یک با دیگر بخش‎ها متفاوت است و پاسخ به این تهدیدات ساز و کار خاص خود را نیاز دارد.

منصوریان با بیان اقدامات مناسب صنعت برق به خاطر اهمیت انرژی الکتریکی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است که در صورت بروز تهدید، بخش‎های مختلف جامعه دچار مشکل می‎شوند که جهت مقابله با این تهدیدات اقدامات بسیار خوبی در زمینه‎های مختلف در صنعت برق انجام گرفته است.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از مهم‎ترین تهدیدات دشمنان را امروزه تحریم‎های اقتصادی دانست و افزود: هر چند که در تحریم‎های صورت گرفته از سوی دشمنان نظام، مشکلاتی را برای جامعه و مردم ایجاد کرده‎اند ولی آنچه که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تهدید است غفلت و بی‎توجهی نسبت به تهدیدات است.

وی با اعلام آمادگی سازمان پدافند غیرعامل کشور در راهنمایی و همکاری در همه زمینه‎ها با سازمان‎ها و دوایر دولتی افزود: بقا و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابل تهدیدات دشمنان نیازمند آمادگی و تمرین و ممارست در بخش‎های مختلف است که سازمان پدافند غیرعامل به عنوان همراه و همیار در این عرصه آماده راهنمایی و همراهی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از شش تن از پیشکسوتان شرکت برق منطقه‎ای سمنان به نام‎های اهل البتی، علی بهار، جلیل معدنی، ابراهیم صفدری، محمود رضایی و کانون بازنشستگان صنعت آب و برق کشور در این بخش با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر