۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۰۴۲
استاندار خراسان‌رضوی:
استاندار خراسان‌رضوی با بیان این‌که دفاع غیرعامل، مکمل دفاع عامل و صلح‌آمیزترین روش برای کاهش آسیب‌هاست، گفت: باید با افزایش توان بازدارندگی ملی و مقاومت مردمی و بالا بردن هزینه‌ی تهاجم، تردید اساسی در اراده‌ی تهاجمی دشمن ایجاد کرد.
محمدحسین فروزان‌مهر استاندار خراسان‌ رضوی  بعدازظهر دیروز در همایش پدافند غیرعامل، که ویژه‌ی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، دفاع غیرعامل را مکمل دفاع عامل و صلح‌آمیزترین روش برای کاهش آسیب‌ها دانست و اظهار داشت: باید از طریق توسعه‌ی ظرفیت‌های دفاعی و ارتقاء آستانه‌ی تحمل عمومی، با افزایش توان بازدارندگی ملی و مقاومت مردمی، با افزایش هزینه‌ی تهاجم، تردید اساسی در اراده‌ی تهاجمی دشمن ایجاد کرد.
 
فروزان‌مهر افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر محافظت غیرنظامی(پدافند غیرعامل) نباشد، همه‌ی دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظام در یک نصف روز هدر می‌رود.
 
استاندار خراسان‌رضوی پدافند غیرعامل را اولویت مدیریت عالی استان دانست و گفت: تحقق اهداف آن همکاری نهادهای مسوول و مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و مدیریت استان مصمم است موضوع ایمن‌سازی مراکز حیاتی و حساس کشور و نهادینه کردن رعایت اصول پدافند غیرعامل را از طریق فرهنگ‌سازی تقویت کند تا از این طریق بتوان آستانه‌ی مقاومت ملی را در راستای تقویت مولفه‌های مقاومت در مقابل تهدیدات افزایش داد.
 
وی ادامه داد: بدیهی است افزایش قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحرانی و نمایان کردن اقتدار ملی به‌عنوان یکی از مولفه‌های اصلی بازدارندگی، باید مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا متناسب با سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای شورای پدافند غیرعامل استان از همه‌ی منابع و فرصت‌ها برای تحقق تکالیف و برنامه‌های پدافند غیرعامل استفاده کنند.
 
فروزان‌مهر با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل، افزود: آسیب‌شناسی وضعیت موجود با هدف تقویت این رویکرد از جمله مواردیست که با جدیت دنبال می‌شود.
 
وی با بیان این‌که موضوع پدافند غیرعامل که به‌تازگی در ادبیات دفاعی ما وارد شده، موضوعی فرابخشی است، اظهار کرد: از آن جا که دشمن از روش‌های گوناگون به‌ویژه با بهره‌گیری از فضای سایبری و بیوتروریسم، سعی در ایجاد اختلال و وارد کردن صدمه به زیرساخت‌های کشورمان را دارد، با هدف جلوگیری از وقوع بحران احتمالی شامل بحران‌های طبیعی و انسان ساخت، باید همواره در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها یک گام از تحرکات دشمنان جلوتر باشیم.
 
استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: براساس تکالیف قانون برنامه‌ی پنجم توسعه و برای کاهش آسیب‌های احتمالی، همه‌ی پروژه‌های مهم اعم از اقتصادی و عمرانی باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت ایجاد بسترهای جایگزین برای دسترسی به مراکز حساس و راهبردی مانند فرودگاه، گفت: برگزاری مانورها، رزمایش‌ها و دوره‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش و آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی از مواردیست که در دستور کار قرار دارد.
 
در ادامه «علی‌اصغر رشید»، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی نیز با اشاره به اهمیت نقش افراد عادی در فرآیند پدافند غیرعامل، بر ضرورت تسری آموزش‌های پدافند غیرعامل به همه‌ی قشرها متناسب با جایگاه اجتماعی‌شان تاکید و اظهار کرد: این امر از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمنان است.
 
براساس این گزارش، در پایان این همایش آموزشی، رزمایش تست نفوذ برگزار و از برترین‌های حوزه‌ی پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی با حضور استاندار خراسان‌رضوی تقدیر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر