۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۰۲۰۷
بازدید فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح از سامانه های رصد و پایش قرارگاه پدافند زیستی کشور
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح با حضور در سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستاوردهای عملیاتی و اقدامات فناوری محور قرارگاه پدافند زیستی کشور در تشخیص و مهار تهدیدات نوین بازدید به عمل آوردند.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح با حضور در سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستاوردهای عملیاتی و اقدامات فناوری محور قرارگاه پدافند زیستی کشور در تشخیص و مهار تهدیدات نوین بازدید به عمل آوردند.

هدف از این بازدید؛ آشنایی با سامانه GIS سازمان دامپزشکی کشور بود که با حمایت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تولید شده و در اختیار این سازمان قرار گرفته و در تمام کشور در حال بهره‌برداری است.

همچنین سامانه رصد و پایش تهدیدات  قرارگاه پدافند زیستی کشور که براساس نظام مراقبت زیستی تولید شده است و در زمینه شناسایی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های واگیر، حوادث و ... از طراحی قابل توجهی برخوردار است مورد بازدید فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح قرار گرفت.

استفاده حداکثری از فناوری های سایبری بومی در مهار تهدیدات زیستی

آشنایی با سامانه شبیه‌ساز تهدیدات زیستی و سامانه تصمیم‌یار تصمیمات مدیریت تهدیدات زیستی نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیروهای مسلح ضمن تقدیر از تلاش‌های قرارگاه پدافند زیستی کشور در تولید سامانه‌های یاد شده در جمع بندی این برنامه مقرر کردند زمینه همکاری بیشتر برای بهره‌برداری از این سامانه‌ها در نیروهای مسلح فراهم شود.

گفتنی است در سال های اخیر سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای ارتقای آمادگی ها و تاب آوری ملی در برابر تهدیدات نوین، تلاش کرده است با استفاده از فناوری ها نوین بومی الگوهای مدرنی از تشخیص تهدید و اقدامات مقابله ای را بسط و توسعه داده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار دهد.

استفاده حداکثری از فناوری های سایبری بومی در مهار تهدیدات زیستی
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر