۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۰۱۸
همزمان با هفته ملی پدافند غیر عامل برگزار شد
همزمان با هفته ملی پدافند غیر عامل، نشستی به منظور اعمال ملاحظات پدافندی در احداث بنادر و اسکله‌ها با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش از بندرعباس، در این نشست که پیش از ظهر امروز برگزار شد معاون مهندسی و عمران و فرمانده گارد و انتظامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به همراه جمعی از مهندسان بنادر استان حضور داشتند، محمد اخوان مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری طی سخنانی گفت: کارهای زیر‌بنایی و زیرساختی خوبی ازسوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام شده است که ما این اقدامات را از نزدیک زیر نظر داریم.

وی افزود: هم‌اکنون به صورت هفتگی جلسات اتاق فکر بررسی پدافندی با حضور نمایندگان بنادر و دریانوردی استان در استانداری برگزار می‌شود.

اخوان از تشکیل 11 کارگروه با بخش‌های مختلف در این زمینه در هرمزگان خبر داد.

عباس کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در بخش دیگری از این نشست به اقدامات انجام شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با برگزاری دوره‌های آموزش نیروی انسانی در بنادر استان، دانش تخصصی پدافندی نیروها را ارتقا می‌دهیم.

وی اضافه کرد: طرح جامع و تفصیلی هم اکنون برای مجتمع بندری شهید رجایی تهیه شده و 40 بندر کوچک چند منظوره نیز در استان ایجاد شده است.

کمالی به اعمال ملاحظات پدافندی در احداث بنادر و اسکله‌های هرمزگان اشاره کرد و گفت: تامین ژنراتورهای برقی، ایجاد آب شیرین کن، مطالعات ساخت مسیر ویژه تردد وسایل نقلیه سنگین و جلوگیری از رسوب کالا از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه در مجتمع بندری شهید رجایی است.

لازم به ذکر است، هر ساله از تاریخ چهارم تا دهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل گرامی داشته شده و راهکارهای توسعه ای در این زمینه بررسی می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر