۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۶۰۱
نظرسنجی دانشگاه مریلند:
یک نظرسنجی انجام شده از جانب دانشگاه مریلند در امریکا به وضوح نشان می‌دهد افکار عمومی در ایران همچنان به طور قدرتمند مدافع برنامه هسته‌ای است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایران هسته‌ای، یک نظرسنجی انجام شده از جانب دانشگاه مریلند در امریکا نشان می‌دهد اکثریت مردم ایران عقیده دارند کشور باید غنی‌سازی اورانیوم را ادامه بدهد؛ حتی اگر بهای آن جنگ باشد.

در حالی که کشورهای غربی و برخی از چهره‌های نزدیک به جریان فتنه و همچنین اپوزیسیون خارج از کشور در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند اینگونه نتیجه‌گیری کنند که مشکلات اقتصادی باعث سست شدن اجماع داخلی در حمایت از برنامه هسته‌ای شده است، این نظرسنجی که نتایج آن در 26 اکتبر 2012 (5 آبان 1391) منتشر شده، به وضوح نشان می‌دهد افکار عمومی در ایران همچنان به طور قدرتمند مدافع برنامه هسته‌ای است.

در بخش اول از این نظر سنجی از پرسش شوندگان سؤال شده است آیا با برنامه هسته‌ای ایران موافق هستید؟ 58 درصد گفته‌اند «بله»، 13 درصد گفته‌اند «نه» و 2 درصد گفته‌اند نمی‌دانم.

در بخش دوم این نظرسنجی سؤال شده است آیا با برداشتن تمام تحریم‌های بین المللی علیه ایران به شرط توقف غنی‌سازی موافقید؟ 58 درصد گفته‌اند مخالف هستند، 29 درصد موافق بوده‌اند و 12 درصد نیز گفته‌اند نمی‌دانم.

در بخش سوم از پاسخگویان پرسیده شده است با کدام گزینه موافقید؟

الف- ایران باید غنی‌سازی را ادامه بدهد حتی اگر منجر به جنگ شود.

ب- ایران باید از بروز جنگ جلوگیری کند حتی اگر مستلزم توقف غنی سازی باشد.

55 درصد گزینه الف را انتخاب کرده اند، 33 درصد گزینه ب را و 12 درصد نیز گفته‌اند نمی‌دانم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر