۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۹۹۹
مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان:
مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان گفت: توجه به پدافند زیستی در زنجان ضروری است.

اسماعیل بیات امشب در نشست شورای پدافند غیر عامل استان زنجان، اظهار داشت: باید نسبت به پدافند زیستی در سطح کشور و استان اهتمام جدی صورت گیرد.

وی، توجه به پدافند زیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه علم و دانش در سطح دنیا ضرورت توجه به پدافند زیستی را دو چندان کرده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان با بیان اینکه توسعه موجب استفاده ابزاری از دانش در سطح دنیا شده است، یادآور شد: برخی کشورها نسبت به استفاده ابزاری از علم در برخی شاخه‌ها اقدام می‌کنند.

بیات با بیان اینکه این استفاده ابزاری علیه دیگر کشورها به‌کارگیری می‌شود، متذکر شد: دستکاری ویروس‌ها و استفاده از آن برای تخریب حوزه کاری کشور دیگر توسط برخی از کشورها صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع پدافند زیستی در کشور، اظهار داشت: باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی وجود داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان به آلودگی‌های میکروبی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موارد مهم در پدافند زیستی وجود آلودگی‌های میکروبی است.

این مسئول، آلودگی‌های میکروبی را دارای خطر زیاد عنوان کرد و گفت: این آلودگی خطرات کشنده را در پی دارد.

بیات به موضوع پدافند غیر عامل اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند غیر عامل باید در سطح استان به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.                                                     

مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان با بیان اینکه شرایط پدافندی در هر زمانی می‌تواند متغیر باشد، افزود: باید نسبت به این تغییرات حساسیت لازم وجود داشته باشد.

وی، پدافند غیر عامل را در مواجه با حملات نظامی، اقتصادی، سایبری و نرم عنوان کرد و یادآور شد: در هر بخش از این حملات باید نسبت به پدافند غیر عامل اهتمام جدی وجود داشته باشد.

بیات واکسینه کردن کشور در مقابل دشمن را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر هر کشوی در حوزه پدافند غیر عامل خود را در مقابل دشمن واکسینه کند نسبت به تهدیدات آن آسوده‌تر خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان زنجان به اهمیت پدافند غیر عامل و ارتباط آن با امور عمرانی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: باید در ساخت و سازهای عمرانی نسبت به این موضوع اهتمام جدی صورت گیرد.

وی، نقش مهندسین در ساخت و سازهای ایمن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اهمیت رعایت استانداردهای پدافند غیر عامل در حوزه عمرانی بسیار ضروری است.

بیات در پایان توجه به ایمنی و استحکام سازه‌ای بناهای مهم را یادآور شد و تأکید کرد: بناها با اولویت مهم باید مورد توجه جدی مهندسین باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر