۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۹۹۸۷
سال‌ها قبل از هک بی‌سابقه توئیتر که حدود دو هفته قبل رخ داد، برخی پیمانکاران توئیتر با دسترسی به ابزار داخلی این شرکت از چهره‌های مشهور فعال در این شبکه اجتماعی جاسوسی می‌کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری  افتانا ، گزارشی که توسط شبکه بلومبرگ منتشر شده نشان می‌دهد پیمانکاران مذکور با سوءاستفاده از ابزار و امکانات داخلی توئیتر که به آنها دسترسی داشته‌اند از برخی چهره‌های مشهور ورزشی، خوانندگان و غیره در این شبکه اجتماعی جاسوسی می‌کردند.

افشای این موضوع به نگرانی‌های تازه‌ای در مورد میزان جدی گرفته شدن امنیت و حریم شخصی کاربران توئیتر توسط مدیران این شبکه اجتماعی دامن زده است.

ابزار مورد سوءاستفاده به کارمندان توئیتر امکان می‌دهد تا برای باز تنظیم یا ریست کردن حساب‌های کاربری یا واکنش نشان دادن به انتشار محتوای غیرمجاز وارد عمل شوند. اما حالا مشخص شده این ابزار برای سوءاستفاده و هک حساب‌های مختلف نیز قابل استفاده است و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برخی پیمانکاران و همکاران ثالث توئیتر با سوءاستفاده از این ابزار و به بهانه کمک کردن و راهنمایی اشخاص مشهور فعال در توئیتر به اطلاعات خصوصی آنها دسترسی یافته‌اند.

از جمله چهره‌های مشهوری که حساب شخصیشان در توئیتر بدین شیوه مورد سوءاستفاده قرار گرفته یک سلبریتی آمریکایی بود که آدرس‌های آی پی و موقعیت مکانی وی به همین شیوه به صورت آنی و لحظه به لحظه سرقت شده است. توئیتر بسیار دیر متوجه این موضوع شده و تلاش کرده از این نوع سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

برخی از این پیمانکاران توسط شرکت Cognizant به توئیتر معرفی شده بودند و نکته جالب اینکه این شرکت علیرغم رسوایی اخیر کماکان با توئیتر همکاری دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ بیش از ۱۵۰۰ پیمانکار و کارمند به قابلیت‌های مربوط به تغییر در تنظیمات حساب‌های کاربری توئیتر دسترسی دارند.

توئیتر در واکنش به این خبر هرگونه سوءاستفاده این افراد از قابلیت‌هایی که در اختیار دارند را در یک ماه اخیر رد کرده است. این شرکت مدعی شده در صورت شناسایی هر مورد تخلف جدی همکاری خود با کارمند متخلف را پایان داده و وی را اخراج می‌کند.

در جریان حمله هکری ۱۵ جولای به ۱۳۰ حساب کاربری مشهور توئیتر هکرها توانستند پیام‌هایی برای جمع‌آوری بیت‌کوین را در حساب‌های متعلق به بیل گیتس، الون ماسک، جوبایدن، باراک اوباما و غیره منتشر کنند و از این طریق صدها هزار دلار به جیب بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر