۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۵۹۷۶
سرپرست پدافند غيرعامل استان كرمانشاه:
سرپرست اداره كل پدافند غيرعامل استان كرمانشاه گفت: فرهنگسازي در خصوص اهداف و كاركرد پدافند غيرعامل مي تواند باعث آگاهي و آمادگي بيشتر مردم در برخورد با تهديدات و آسيبهاي احتمالي و كاهش آسيب هاي ناشي از تهديدات باشد.
  فضل اله نصرتي به مناسبت هفته پدافند غيرعامل(4 تا 10 آبان) با تبريك اين هفته، شعار هفته پدافند غير عامل امسال را « پدافند غير عامل يك اصل براي هميشه» عنوان كرد.
وي با بيان اينكه پدافند غيرعامل بدنبال ايجاد آمادگي در برابر تهديدات احتمالي است، به تشريح لزوم اهميت و كاركرد پدافند غيرعامل پرداخت و اظهار داشت: پدافند يا همان دفاع به دو شيوه عامل و غير عامل اجرا مي شود كه در شيوه عامل از تجهيزات جنگي استفاده مي شود كه اين كار عمدتا در حوزه كاري نيروهاي نظامي است، اما در شيوه غيرعامل دفاع بدون سلاح و تجهيزات جنگي مي باشد.
وي با بيان اينكه دفاع و مقابله با حوادث و تهديدات احتمالي از ابتداي خلقت با بشر عجين بوده است، يادآوري كرد: نوع دفاع در گذر زمان بسته به شرايط و تهديدات همواره متغير بوده و امروز دفاع غيرعامل از مهمترين شيوه هاي برخورد با تهديدات است.
به گفته اين مسئول، كاهش آسيب پذيري هنگام بحران بدون اقدامات نظامي و با بهره گيري از فعاليتهاي فني و مديريتي مهمترين هدف پدافند غيرعامل است.
نصرتي با اشاره به تشكيل اداره كل پدافند غيرعامل استان كرمانشاه از سال گذشته، خاطر نشان كرد: اين اداره كل،  دستگاهي نوپاست، اما از زمان تشكيل آن تاكنون اقدامات خوبي در راستاي تحقق دستورالعمل هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور صورت گرفته است.
تشكيل شوراي پدافند غيرعامل استان با رياست استاندار و همچنين تشكيل 12 كارگروه تخصصي متشكل از مديران ومسئولين استاني از جمله اقدامات صورت گرفته در اين مدت است كه دبير شوراي پدافند غيرعامل استان از آنها نام برد.
وي با بيان اينكه طرح جامع پدافند غيرعامل استان با پيشرفت حدود 95 درصدي در حال تدوين ونهايي شدن است، خاطر نشان كرد: استان كرمانشاه اولين استاني است كه طرح جامع پدافند غيرعامل آن به عنوان يك سند در راستاي سند توسعه استان براي چند ماه آينده به تصويب خواهد رسيد.
نصرتي در ادامه اظهار داشت: اقدامات پدافند غيرعامل در دو بخش انجام مي شود كه يك بخش براي سازه هايي  است كه از قبل در استان ساخته شده و بخشي براي سازه هايي است كه در آينده احداث شود.
سرپرست اداره كل پدافند غيرعامل استان كرمانشاه تصريح كرد: در خصوص زيرساخت ها و مراكزي كه از قبل در استان وجود داشته 171 مركز مهم در استان در راستاي پدافند غيرعامل شناسايي شده كه از اين تعداد 23 مركز جزء مراكز مهم و حساس هستند و مطالعات پدافندي آنها انجام شده است.
وي ادامه داد: دستورالعمل ها و قوانين بالادستي پدافند غيرعامل كه در قالب بندهايي از قانون برنامه پنج ساله توسعه آمده به دستگاه هاي اجرايي و ادارات استان ابلاغ شده و همه دستگاه ها ملزمند براي هر پروژه اي كه مي خواهند بسازند و همچنين بناهاي احداث شده، پيوست پدافند غيرعامل را رعايت و از مهندسين مشاوري كه توسط سازمان پدافند غيرعامل تاييد شده استفاده كنند.
برگزاري رزمايش ها و همايش ها براي بررسي آمادگي دستگاه ها و شناسايي نقاط ضعف و قوت آنها، آموزشهاي عمومي و تخصصي، تشكيل قرار گاه پدافند زيستي و همچنين قرارگاه پدافند سايبري از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين اداره كل است كه سرپرست اداره كل پدافند غيرعامل استان كرمانشاه از آنها نام برد.
نصرتي با تاكيد بر لزوم آمادگي مقابل حملات سايبري، افزود: در اين راستا قرار گاه پدافند سايبري در استان با فرماندهي استاندار تشكيل شده است.
راه اندازي مركز ديتا سنتر شبكه دولت استان كرمانشاه از ديگر اقدامات انجام شده در حوزه سايبري است كه اين مسئول به آن اشاره كرد.
وي با اشاره به شرايط خاص و ويژه استان كرمانشاه بلحاظ مرزي بودن، گفت: استان كرمانشاه از ديرباز همواره در معرض جنگ ها و تجاوزها قرار داشته و امروز به عنوان يك كلان شهر بايد شرايط خاص و ويژه آن بيشتر مورد توجه سازمان پدافند غيرعامل قرار گيرد.
نصرتي تصريح كرد: تلاش مي كنيم استان كرمانشاه را براي مقابله با تهديدات و آسيبهاي احتمالي آماده كنيم و زيرساختهاي حساس و مهم استان را شناسايي و در راستاي ايمني و حفظ آنها در مقابل آسيبها و كاهش خسارت ناشي از آسيب ها آماده كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه فرهنگسازي براي مردم در اولويت كارهاي اداره كل پدافند غيرعامل است، يادآور شد: لازم است مردم با مفهوم پدافند غيرعامل آشنا شوند و اصول و ضوابط آن را در امور زندگي خود رعايت كنند.
نصرتي رسانه ها را جزيي از مجموعه پدافند غيرعامل دانست و گفت: رسانه ها نقش بسزايي در فرهنگ سازي در خصوص مفهوم، اهداف و كاركرد پدافند غيرعامل در جامعه دارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر