۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۶۶
بخشدار مرکزی اسدآباد:
بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: ادارات و نهادها برای ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی پدافند غیرعامل را به مردم آموزش دهند.

به گزارش از اسدآباد، محمدرسول طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در جامعه امروز ما یک دفاع غیرمسلحانه است، اظهار داشت: ‌پدافند غیر عامل به دنبال ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات و کاهش آسیب‌های احتمالی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه اهداف و کارکرد پدافند غیرعامل و آشنایی پدافندها می‌تواند باعث آگاهی و آمادگی بیشتر مردم در برخورد با تهدیدات و آسیب‌های احتمالی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نوع دفاع در گذر زمان به شرایط و تهدیدات همواره متغیر بوده، باید اقشار مختلف جامعه را با این تهدیدها آشنا کرد.

بخشدار مرکزی اسدآباد با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران، گفت: دشمن با جنگ ‌نرم علیه جامعه ایرانیان و ایجاد ناامنی سعی در دخالت در امور مختلف ایران دارد که باید برای مقابله با این جنگ همه ادارات همگام با هم تلاش کنند.

وی ضرورت توجه به آموزش پدافند غیرعامل را به عنوان زیربنای اصلی آن مهم دانست و افزود: امروز دفاع غیرعامل از مهم‌ترین شیوه‌های برخورد با تهدیدات است و این آموزش‌ها باید مورد توجه مسئولان ادارات و نهادها باشد.

طاهری ایجاد امید و اعتماد در بین مردم و مسئولان را مهم خواند و افزود: مسئولان باید برای اعتماد بیشتر مردم و ایجاد امید در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

وی با تأکید بر انجام فعالیت‌های ادارات و نهادها در خصوص پدافند غیرعامل از مسئولان ادارات خواست در زمینه آموزش‌های همگانی مردم اقدام کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد نیز برگزاری مانورها را امری مهم برای افزایش آمادگی و ظرفیت جامعه در مقابله با شرایط خاص و جلوگیری از غافلگیر شدن خواند و گفت: فلسفه وجودی مانورها این نیست که همه امور مهیا و مانوری را برگزار کنیم، بلکه باید از لحاظ مدیریت بحران و امدادی بیش از پیش تلاش داشته باشیم.

محمدرضا کشکولی افزود: اداره جمعیت هلال احمر شهرستان اقدام به تدوین سی‌دی‌های آموزشی در زمینه مقابله با بحران‌ها کرده که برای تکثیر این امر نیاز به اعتبار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر