۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۶۴۷
وزیر امور خارجه بعد از حضور در جلسه کمیسیون صنایع، از تشکیل کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با این کمیسیون برای تشویق صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه 24 تیر) بعد از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: امروز جلسه خوبی به مدت سه ساعت در کمیسیون صنایع داشتیم که مباحث تخصصی و کاری در حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه هم از تلاش‌‌های وزرات خارجه در مورد دیپلماسی اقتصادی توضیحاتی دادم و هم چالش‌های این حوزه را بیان کردم ضمن اینکه در باره وظایف وزارت خارجه هم مباحثی را مطرح کردم. همچنین سؤالات خوبی از سوی اعضای این کمیسیون مطرح شده و پیشنهادات خوبی هم ارائه شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس در این جلسه پیشنهاد کرد که کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس تشکیل شده تا مسیرهای صادرات غیرنفتی باز شده و موانع رفع شود. ضمن اینکه کمیسیون صنایع هم برای قانونگذاری و ریل گذاری در این حوزه به ما کمک کند.

ظریف با اشاره به حضورش در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آن جلسه هم مباحث تخصصی خوبی مطرح شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که جلسات وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس مستمر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر