۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۳۴
استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حال حاضر از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ و آمار مبتلایان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارد.
به گزارش پایداری ملی، سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون شرایط استان مرکزی از نظر ابتلا به ویروس کرونا مانند هفته گذشته بوده و وضعیت نارنجی و زرد برای استان ثبت شده و خوشبختانه در وضعیت قرمز نیست.

وی افزود: قرار گرفتن استان مرکزی در وضعیت زرد و نارنجی و پیشگیری از ایجاد وضعیت قرمز در استان، نتیجه تصمیمات راهبردی است که در ستاد قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی اتخاذ شده است و از همه مهمتر همکاری مردم برای تثبیت این وضعیت در استان بسیار خوب بوده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با تدابیر و تصمیمات راهبردی اتخاذ شده در قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی استفاده از ماسک و ممنوعیت حضور افراد بدون ماسک در ادارات و اماکن عمومی در این استان زودتر از دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز شد و یک هفته قبل از اعلام ستاد ملی استفاده از ماسک در استان مرکزی اجباری شد.

وی تصریح کرد: براساس آماری که در ستاد مبارزه با کرونای استان منتشر شده است بالغ بر ۷۰ درصد مردم استان مرکزی به ویژه در شهرهای بزرگی نظیر اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، تفرش و ... از ماسک استفاده می‌کنند.

آقازاده تصریح کرد:  همکاری خوب  و مشارکت حداکثری در استفاده از ماسک موجب شده است که آمار مبتلایان طی یک هفته گذشته یک عدد ثابتی باشد و به عبارتی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و آمار فوتی‌ها به نسبت شیوع بیماری تثبیت یافته و تعداد قابل قبول و پائینی است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر وضعیت ابتلا به کرونا در سطح استان به همین منوال ادامه داشته باشد نیازی به اعمال محدودیت های جدید و برگشت محدودیت‌های قبلی نیست. امیدواریم به گونه‌ای برنامه ریزی و سازوکار مناسب اتخاذ شود که آمار مبتلایان روند نزولی به خود بگیرد و مانند اردیبهشت ماه سال جاری باشد.

استاندار مرکزی در ادامه از مردم استان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک خصوصا در مراکز تجمعی و ادارات، قرارگاه پدافند زیستی استان را در عملی کردن سیاست‌ها و راهبردهای مبارزه به بیماری کووید ۱۹ یاری کنند تا آمار مبتلایان به این بیماری منحوس روز به روز کاهش یابد و منجر به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و اعمال محدودیت‌ها نشود.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر