۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۵۴۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک هفته اخیر در هرمزگان 77 نفر جان خود را در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان از دست داده‌اند که به نسبت هفته ماقبل آن 35 درصد کاهش را نشان می‌‌دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، حسین فرشیدی صبح امروز در یک نشست رسانه‌ای به بیان برخی نکات در خصوص بیماری کرونا در این استان پرداخت.

برگزیده‌ای از اظهارات وی در ادامه می‌آید:

** در یک هفته اخیر 77 نفر در پی ابتلای قطعی به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با هفته ماقبل آن 35 درصد کاهش را در شمار فوتی‌های ناشی از کرونا داشته‌ایم.

** در حال حاضر 8 نفر از کادر درمانی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال دو نفر از آنان وخیم است.

** ویروس کرونا هیچ محدودیتی در زمینه ابتلا قائل نیست. همه افراد جامعه از نوزاد تا سالخورده در معرض ابتلای به این بیماری قرار دارند. مهم‌ترین مسأله در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلای به کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و باقی‌ماندن در منزل برای افرادی است که کار ضروری در خارج از منزل ندارند.

** متوسط سن فوتی‌های کرونا در یک هفته اخیر از 59 سال به بیش از 64 سال افزایش یافته است و این زنگ خطری برای افراد مسن‌تر جامعه است که مراقب خود باشند و حدالامکان از خانه جز برای کارهای ضروری خارج نشوند.

** بیماری رفتاری پیچیده دارد به طوری که بیشترین آسیب را متوجه افرادی می‌کند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و دقیقا بر نقطه ضعف جسمانی افراد اثر می‌گذارد. بنابراین افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید بیش از دیگران مراقب خود باشند.

** بدحال‌تر شدن بیماران نشان از سیر شدیدتر بیماری و یا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است. ما از افراد می‌خواهیم که اگر نشانه‌های ابتلای به کرونا را پیدا کردند، حتما به پزشک مراجعه کرده و دستورالعمل‌های صادرشده از سوی پزشک را حتما رعایت کنند و در صورت بدحال شدن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

** ما در طول هفته میزان استفاده از مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مستمرا رصد می‌کنیم. در طول هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در استان حدود 85 درصد و میزان رعایت فاصله مناسب فیزیکی در سطح استان زیر 60 درصد بوده است که اصلا رضایت بخش نیست. این هشدار جدی است که اگر رعایت نکنیم افراد بیشتری را از دست می‌دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر