۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۵۹۴۸
معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ادبیات و فرهنگ پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست و باید برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش شود.

به گزارش از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد، عصر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی و کلیات پدافند غیرعامل که در فرمانداری بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت فوق‌العاده پدافند غیرعامل، چهارم تا دهم آبان‌ماه هر سال به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرنظامی بوده و به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود، گفته می‌شود.

بالا بردن روحیه و توان مقاومت کشور مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بالا بردن روحیه و توان مقاومت کشور و توان بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات دشمن را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد.

گلستانی‌فرد یادآور شد: انسان و جامعه انسانی در معرض خطرات فراوان طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد که با کم‌توجهی به نکات ایمنی، تصادفات، ابزارها و حوادث غیرمترقبه، انسان و ارزش‌های مورد علاقه وی را تهدید می‌کند.

وی خطرات ناشی از دشمن را از دیگر تهدیدات جوامع انسانی برشمرد و گفت: در این راستا باید برای کاهش خسارات و تلفات انسانی تدابیری اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

گلستانی‌فرد، کاهش تلفات انسانی را از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: نیروی انسانی و امکانات مادی مورد نیاز نیروهای انسانی مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش‌های یک جامعه محسوب می‌شود که باید با انجام اقداماتی ویژه در این زمینه، امکانات مادی و تجهیزات موردنیاز جامعه را از آسیب‌ و خطر محافظت کنیم.

وی تصریح کرد: ماموریت و وظیفه اصلی پدافند غیرعامل اقدامات و تدابیری است که بتواند نیروی انسانی و ارزش‌های حیاتی را از حمله دشمن حفظ کند.

پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ایجاد فرهنگ، روحیه و ادبیات پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: ادبیات و فرهنگ پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست بلکه تمامی اقشار و آحاد جامعه در فرهنگ‌سازی آن نقش به‌سزایی داشته و باید برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش کنند.

گلستانی‌فرد خطر فضای سایبری و اقدامات و امکانات آن را یکی از آسیب‌پذیری‌های جدی کشور عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف استعمارگران اخلال در فضای سایبری کشور است.

وی ادامه داد: به طور قطع و یقین فضای سایبری و مجازی کشور باید آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدیدات بیگانگان را داشته باشد، چراکه دشمنان همواره با راهبردهای مختلف سعی کرده‌اند مسیر پیشرفت و بالندگی کشور را به مخاطره بیاندازند.

اقتصاد مقاومتی بخشی از پدافند غیرعامل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بخشی از پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: کار در حوزه اقتصاد مقاومتی، کار در حوزه پدافند غیرعامل است و باید با استفاده از خلاقیت، ابتکار و نیروی بومی و محلی و با استفاده از اقدامات اجرایی در سطوح و رده‌های مختلف نیازهای خود را تا حد لازم مهیا کنیم.

گلستانی‌فرد با بیان این‌که هدف ما پیشرفت انقلاب اسلامی و رسیدن به تعالی است، اذعان داشت: هرچه میزان آگاهی و توان فکری آحاد جامعه بالا برده شود به طور قطع نتیجه آن کاهش خطرهای احتمالی و بازدارندگی خواهد بود.

وی خطاب به مسئولان، مدیران و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها گفت: ما به عنوان مدیران و مسئولان اداره‌ها و سازمان‌ها باید در ذهن خود داشته باشیم که پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌ها، پروژه‌ها، مطالعات و طراحی‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر