۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۱۱
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خبر داد:
شیراز- مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای ۸۰ هزار فرهنگی استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ناصر جوکار در جمع رؤسای آموزش و پرورش سراسر فارس، گفت: در راستای نهضت علمی ارتقای سواد رسانه‌ای معلم و دانش‌آموز، بسیج فرهنگیان با همکاری مرکز فضای مجازی سپاه فجر و مرکز ضمن خدمت آموزش‌وپرورش استان، اقدام به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای هشتاد هزار نفر از فرهنگیان در سراسر فارس می‌کند.

وی، گفت: معلم نقطه ثقل پرگار و مرکز کادر سازی نظام و احیاگر محیط فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

به گفته مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، رسالت معلم توسعه منطقه اخلاق بوده، به‌طوری‌که رهاورد آن این نکته که جامعه تابع اخلاق گردد و نه اخلاق تابع جامعه باشد.

وی نیاز امروز معلم را دو پدیده توأمان شور شریعتی و شعور مطهری دانست و گفت: معلم کسی است که از آسایش خویش برای کسب آرامش شاگردانش هزینه می‌کند و بهای این هزینه عمر اوست که چون شمع ذوب می‌شود تا روشنی‌بخش دل‌های تاریک گردد.

جوکار بابیان اینکه تربیت امری حاکمیتی است و نه صرفاً دولتی، افزود: خطاست اگر کامیابی‌های تربیتی را در سبد حاکمیت و ناکامی‌ها و اعوجاجات تربیتی را در سبد معلم جاسازی نمائیم؛ همه باید سهم خود را از تربیت و تولید علم نافع ادا نمایند تا آموزش‌وپرورش در ریل تولید انسان در تراز بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس، گفت: کسانی که ساحت معلمی را صرفاً مرجع انتقال برخی مفاهیم از منبع کتاب به حافظه دانش‌آموز معنا می‌کنند یا صدای فطرت را نشنیده‌اند یا صدای عقلانیت را؛ معلمان باید بر این نکته واقف باشند که تنها با شهید دادن نمی‌توان از آموزه‌های نظام اسلامی پاسداری کرد.

وی تنها راه تحقق حقیقت به واقعیت، بلند کردن عَلَم عِلم دانست و افزود: راه استعمال جمهوریت و اسلامیت نظام، امروزه از تولید علم نافع می‌گذرد و به تعبیر امام خامنه‌ای، ملتی که تولید علم نداشته باشد، نباید توقع عزت هم داشته باشد.

جوکار در ادامه، گفت: کار معلم امروز آن است که همه ساحت‌های سند تحول را هم‌زمان و متوازن تدریس و بر روی محوری‌ترین نقطه سند تحول که هویت است، متمرکز شود؛ در این حوزه نیز باید بر تمامی ابعاد هویت اسلامی، ایرانی، جهانی و محلی، توأمان تأکید و با رعایت اصل تدریج، خودآگاهی و خودباوری را به دانش‌آموز بباوراند.

وی بسیج فرهنگیان را بازوی اطمینان‌بخش رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش دانست و گفت: هر مسئولی که به این بازوی ستبر تکیه کند پشت او خالی نخواهد شد، چراکه این بازو جزئی از اندام ولایت است و تنها این سفینه سکان هدایت است که از آبشخور حضرت خورشید بی‌واسطه ارتزاق می‌کند؛ لذا فارغ از هر سلیقه سیاسی جز برای خدا کار نکنید و بدانید که مأجور درگاه آن ایزد بی‌آغاز خواهید بود.

جوکار خطاب به رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در عصر ورود رسمی عرصه تعلیم و تربیت به باشگاه فضای مجازی، در دوران پس از شیوع کرونا، راهی جز ارتقای سواد رسانه‌ای معلم و دانش‌آموز نیست و توصیه این است که ادب حضور در فضای مجازی را به دانش آموزان خود بیاموزید.

وی افزود: بسیج فرهنگیان فارس نیز در همین راستا با همکاری مرکز فضای مجازی سپاه فجر و مرکز ضمن خدمت اداره کل آموزش‌وپرورش استان، اقدام به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای هشتاد هزار نفر از فرهنگیان استان می‌نماید.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: همچنین بیش از ۳ هزار نفر از فرهنگیان استان نیز تحت آموزش مبارزه با تهدیدات اجتماعی دانش‌آموز محور قرا خواهند گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر