۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۹۲۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان میانگین سنی مبتلایان قطعی کروناویروس در این استان را سال اعلام کرد و گفت: وضعیت سه شهرستان از ۶شهرستان تحت پوشش این دانشگاه سفید شده است.
به گزارش پایداری ملی، دکتر نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با تمجید از همکاری مردم با این دانشگاه و نقش آن در مدیریت کووید۱۹ اظهار کرد: ۹۰ درصد مردم استان در مقاطعی در روند شیوع کرونا ویروس با دانشگاه علوم پزشکی سمنان همکاری داشتند که این آمار بسیار قابل تامل و ارزشمند است.

وی با اشاره به زیرساخت های درمانی مناسب در این استان افزود: ۶۰۰ تخت در شرایط همه‌گیری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان فعال که بخش قابل توجهی از آن خالی از بیمار بود و این آمار نشان می دهد استان از نظر شیوع این ویروس در شرایط باثبات قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت کروناویروس در این استان خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون یک هزار و ۷۲۷ نفر افراد مبتلا یا دارای علایم این ویروس در بیمارستان های استان بستری شدند و متوسط سن افراد بستری شده ۵۶.۵ سال بوده است.

دانایی میانگین سنی مبتلایان قطعی استان را ۷۶.۶سال اعلام و اظهار کرد: از تعداد مراجعه کنندگان ،آزمایش کرونا ۶۰۷ نفر مثبت اعلام شد که متوسط سن این افراد ۷۶.۶ سال است.

وی با بیان اینکه دمای هوا هیچ تاثیری در کاهش شیوع کرونا ویروس ندارد خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد و گفت: برخی افراد مبتلا به کرونا ویروس بدون علامت هستند .

رئیس علوم پزشکی سمنان از کودکان به عنوان ناقلان بی علامت نام برد و افزود: کودکان ناقلانی هستند که علائمی ندارند اما انتشار این ویروس را تسریع می کنند.

دانایی با اشاره به تلاش ها برای کشف دارویی برای درمان قطعی کووید۱۹ تصریح کرد: هنوز دارویی برای درمان قطعی این ویروس وجود ندارد و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری ،بهترین راهبرد برای عبور از این بحران است.

وی با ابراز نگرانی از عادی شدن کرونا ویروس در بین مردم و برخی از مسئولان گفت: انتظار می رود مردم از برگزاری آیین های غیرضرور مانند جشن تولد و... به شدت خودداری‌کنند.

این پزشک فوق تخصص ادامه داد: هنوز احتمال اوج گرفتن دوباره این ویروس در استان سمنان وجود دارد و براساس آمار تاکنون ۳۰ درصد از مردم این استان به کرونا ویروس مبتلا شدند و ۷۰ درصد دیگر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا ویروس و قبل از آن آمادگی های پدافندی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در استان آغاز شد اضافه کرد: سه هزار آزمایش کرونا در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هر خانه یک پایگاه در کنترل شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بسیار اثرگذار بوده است افزود: در ۲ مرحله طرح غربالکری در استان به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد و پیش بینی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان‌انجام شد.

دانایی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های سمنان ، دامغان و سرخه از نظر شیوع کرونا ویروس، وضعیت زرد قرار دارد یادآوری کرد: گرمسار و مهدیشهر و آرادان در وضعیت سفید هستند اما این آمار شکننده است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر