۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۱۷۹
جهاددانشگاهی استان و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان این توافق نامه همکاری نیز با موضوع گسترش همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و... و همچنین برگزاری دوره های مورد نیاز عمومی و تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل بین طرفین منعقد شد.

 

جهاددانشگاهی بازوی علمی، نخبه پروری و دانش نظام است/ جهاددانشگاهی همراه همیشگی دولت

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با برشمردن فعالیت های مختلف جهاددانشگاهی، از این نهاد انقلابی به عنوان یکی از مراکز مهم علمی، فرهنگی و اطلاع رسانی در کشور نام برد.

ایرج کارخائی در جلسه امضا و تبادل تفاهم نامه بین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: با عنایت به توجه ویژه مقام معظم رهبری به این نهاد انقلابی، جهاددانشگاهی بازوی علمی، نخبه پروری و دانش نظام است و هر زمان در این عرصه نیاز به کمک و کار جهادی داشتیم، اشاره ی مقام معظم رهبری به سمت جهاددانشگاهی بوده است، این نشان دهنده ی توانمندی و کارائی این نهاد در عزصه علم و دانش در کشور است.

وی افزود: همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت یکی از خصوصیات مهم و برجسته ی جهاددانشگاهی است که در عرصه ملی و همچنین در استان سمنان نیز به خوبی مشهود است، جهاددانشگاهی همیشه در کنار دستگاه های اجرایی بوده و این موضوع در استان سمنان بسیار ملموس است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین گفت: پدافند غیرعامل یک راهبرد ایفادی و اثرگذار در کشور است، یک عرصه ی تخصصی است، از این لحاظ ارتباط ما با مراکز علمی اثرگذار در کشور مانند جهاددانشگاهی خیلی مهم است.

کارخائی اهداف اصلی پدافند غیرعامل را در سه محور شناخت دارایی ها، شناخت تهدیدات و تأثیر تهدیدات بر دارائی های کشور عنوان کرد و افزود: در این حوزه ما نیاز مُبرم و محتاج کمک مراکز مهم علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین فرهنگی و اطلاع رسانی مانند جهاددانشگاهی که مورد اعتماد نظام و دولت است، هستیم.

وی تصریح کرد: ما برای تقویت این باور که پدافند غیرعامل چقدر برای از بین بردن و خنثی کردن تهدیدات تأثیرگذار و نقش آفرینی می کند، نیازمند ترویج گفتمان پدافند غیرعامل هستیم، و برای این منظور و تقویت بنیه علمی پدافند غیرعامل در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اطلاع رسانی با کمک جهاددانشگاهی، دست یاری و کمک به این نهاد انقلابی خواهیم داشت.

 

ضرورت تدوین مدیریت دانش ستادکرونای استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان  نیز در این جلسه با اشاره به کارنامه درخشان و مطلوب استان سمنان در مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا گفت: ضرورت دارد تجربیات موفق و مدیریت دانش ستاد کرونای استان سمنان برای پیش بینی و پیشگیری از بحران های آینده ثبت تدوین و تبیین شود و جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات پژوهشی در این حوزه اعلام آمادگی می کند.

حسن رهایی در جلسه انعقاد تفاهم نامه با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: جهاددانشگاهی استان سمنان این آمادگی را دارد تا در قالب یک طرح پژوهشی مدون نسبت به ثبت، تدوین، تبیین و همچنین مستندسازی تجربیات موفق  و مدیریت دانش ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان اقدام کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی همیشه رسالت خطیر اطاعت از رهبری و حمایت از دولت ها را بر دوش داشته است، در همین راستا و طبق منویات مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل را از ضروریات اجتناب ناپذیر برای حفظ نظام و کشور معرفی کردند، مجموعه خدمات تخصصی آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی جهاددانشگاهی در این راستا در خدمت حوزه پدافند غیرعامل استان خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: پدافند غیرعامل در یک برهه ای برای افکار عمومی و مردم ناشناخته بود، اما در حال حاضر و خصوصاً در بازه زمانی 3 – 4 سال اخیر اتفاقات بسیار خوب، ارزشمند و مطلوبی در حوزه پدافند غیرعامل استان سمنان افتاده است و به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در حوزه مدیریت استان سمنان تبیین شده است، در بحث تبیین این ضرورت ها جهاددانشگاهی آماده همکاری است.

رهایی خاطرنشان کرد: این توافق نامه همکاری نیز با موضوع گسترش همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و... و همچنین برگزاری دوره های مورد نیاز عمومی و تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل بین طرفین منعقد می شود.

وی اظهار داشت: بررسی و تعیین نیازهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در حوزه های مختلف، تولید و انتشار منابع و محتواهای آموزشی، چاپ، نشر و توزیع کتب و نشریات علمی و تخصصی مرتبط، برنامه ریزی و اجرای پروژه های پژوهشی و فرهنگی مشترک، همکاری در تدوین و اجرای دوره های آموزشی مختلف، برگزاری همایش ها، سمینارها، نشست ها و... انجام پژوهش های کاربردی و مطالعاتی به صورت مشترک و همچنین همکاری در عرصه فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان با استفاده از ظرفیت رسانه  ای و... از جمله محورهای این توافق نامه همکاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر