۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۹۰۵
معاون استاندار آذربایجان غربی:
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته پدافند غیر عامل ۱۲ برنامه شاخص در استان برگزار می شود.
عیسی قنبری امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تبیین اهمیت موضوع پدافند غیر عامل اظهار کرد: دفاع غیر مسلحانه پدافند غیر عامل گفته می شود و در طول دهه اخیر این موضوع مورد توجه مسئولان نظامی اسلامی قرار گرفته است.

وی گفت: در آذربایجان غربی طی دو سال اخیر گامهایی موثر در راستای اجرایی نمودن پدافند غیر عامل برداشته شده و در هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل تلاش می شود با اجرای برنامه ها و فعالیت های متنوعی مفهوم پدافند غیر عامل در میان مسئولین و مردم استان عمومی شود.

قنبری، مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن را تعریف جامع از پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: اهداف کلانی در این سیستم مورد نظر است که تمامی اینها در تعریف جامع آن گنجانده شده است.

اجرای 12 عنوان برنامه پدافند غیرعامل

وی ماموریت اصلی پدافند غیر عامل را کاهش آسیب پذیری و افزایش ایمنی زیر ساخت‌ها در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی دانست و افزود: اداره امور مردم و تداوم خدمات در شرایط جنگ، تعامل سازنده و پیش برنده با بخش‌های کشوری و لشکری و مدیریت بحران از جمله مواردی است که که در اقدامات پدافند عامل به آنها توجه می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی برنامه های هفته پدافند غیر عامل در استان را 12 عنوان ذکر کرد و گفت: در این هفته گردهمایی یک روزه با حضور 270 نفر از مدیران دستگاه هایی اجرایی استان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار می شود.

وی افزود: در این هفته تبلیغات محیطی با نصب بنر و پلا کارد در سطح شهرها نیز صورت می گیرد.

قنبری اظهار کرد: میزگردی نیز با حضور مسئولان و اساتید و مدیران استان در هفته برگزار می شود که از طریق رسانه گروهی نیز پخش می شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مانور سایبری در مبحث دوربین های مدار بسته و شبکه های رایانه ای و ارتباطی در ادارات فن آوری، پلیس فتا و اداره مخابرات از دیگر برنامه های این هفته است.

قنبری گفت: رزمایش پدافند زیستی در حوزه آب به همت اداره کل پدافند غیر عامل و سازمان آب در این هفته برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اداره کل پدافند غیر عامل در هفته مذکور اقدام به برگزاری رزمایشی با عنوان برق اضطراری برای مراکز حساس استان با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق کرده است.

وی اضافه کرد: رزمایش دیگری نیز با عنوان تامین غذا در حوزه کشاورزی از برنامه هایی است که این اداره کل با همکاری وزارت کشاورزی در هفته گرامی داشت پدافند غیر عامل در استان برگزار می کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی، درج پیام‌های فرامین مقام معظم رهبری درباره اهمیت پدافند غیر عامل در سر برگ نامه های اداری در هفته، دیدار با امام جمعه ارومیه با حضور اعضاء شورای پدافند غیر عامل، ارسال پیامک درباره اهمیت پدافند در ایام هفته، توزیع بسته های فرهنگی و سخنرانی درباره اهمیت پدافند غیر عامل برای دانش آموزان از جمله عناوین برنامه های اجرایی در هفته پدافند غیر عامل است.

انتهای پیام / ل

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر