۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۵۹۰۳۸
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با انتشار گزارشی به تداوم روند پر هزینه خرید سلاح توسط عربستان سعودی با وجود بحران اقتصادی دراین کشور و بحران کرونا پرداخت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با انتشار گزارشی در خصوص اقدامات عربستان سعودی نوشت: عربستان سعودی در حالی همچنان اقدام به خرید سلاح می‌کند که با یک بحران شدید اقتصادی رو به رو است.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان سعودی با بحران اقتصادی که گسترش ویروس کرونا به آن دامن زده رو به رو است به طوری که مجبور شده سیاست‌های ریاضتی را از ماه مه گذشته در قبال شهروندان اجرایی کند.

در این گزارش نوشته شده است: ما همچنان شاهد خرید سلاح از سوی سعودی‌ها هستیم و این روند در سایه اجرای سیاست‌های ریاضتی هیچ تغییری نکرده است.

تنها بعد از گذشت دو روز از آغاز اجرای سیاست‌های ریاضتی از سوی ریاض، شرکت آمریکایی بوئینگ از قرارداد ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری برای تجهیز عربستان سعودی به بیش از هزار موشک زمین به هوا و موشک‌های دیگر خبر داد.

همچنین قراردادهای امضا شده با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای تجهیز عربستان سعودی به انواع سلاح‌ها در سایه شرایط بد اقتصادی این کشور متوقف نشده است.

عربستان سعودی طی ۵ سال گذشته میلیاردها دلار برای خرید سلاح و تجهیزات جنگی برای استفاده در جنگ یمن و تجاوز به این کشور هزینه کرده است و به نظر می‌رسد این هزینه‌ها در سایه شرایط بد اقتصادی و بحران گسترش ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش این روزنامه، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قراردادهای تسلیحاتی سنگین باعث شده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیش از پیش نزدیک شود.

این در حالی است که سیاست‌های ریاضتی عربستان سعودی در قبال شهروندان این کشور باعث به وجود آمدن خشم و نارضایتی در میان سعودی‌ها شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر