۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۸۹۸
دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون اردبیل:
دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هر اقدامی که آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی را به حداقل برساند گامی جدی در اجرای پدافند غیر عامل اس

نادر آزاددل عصر امروز در جلسه پدافند غیر عامل که در کانون اردبیل برگزار شد، با تأکید بر اهمیت پدافند غیر عامل در کانون، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت مقوله پدافند غیر عامل، این مسئله وظیفه مهمی بر دوش دستگاه‌های اجرایی کشور گذاشته است.

وی تصریح کرد: مصون ماندن از خطرات تهاجم فرهنگی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در چارچوب اعتقادات دینی و انقلاب اسلامی از اهداف کمیته پدافند غیر عامل است که کانون سعی در تحقق آن دارد.

آزاددل خاطرنشان کرد: تبیین مصداق‌های پدافند غیر عامل و گستردگی این جبهه می‌تواند در زمینه‌های متنوع نمود پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: حقیقت دارد که نمود پدافند غیر عامل در تأسیسات و مراکز زیرساختی ملموس و مشهود است اما اهمیت پدافند غیر عامل در مقوله فرهنگ مهمتر و جدی‌تر از سایر مقوله‌هاست.

معاون فرهنگی، اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز ابراز کرد: هر اقدامی که آسیب و تهدیدهای فرهنگی را به حداقل برساند یک گام در مسیر اجرای پدافند غیر عامل است.

ودود علیشپور، ورود پدافند غیر عامل به حوزه دین و فرهنگ، اصلاح ساختار نظام اداری و گزینش نیروهای متعهد و متخصص، تقویت باورهای اخلاقی با تکیه بر ارزش‌های اصیل، تقویت اعتماد عمومی به سیستم‌های نظارتی و ایجاد بستر مناسب نقد و انتقادهای سازنده را از جلوه‌های پدافند غیر عامل دانست.

کارشناس مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در جلسه پدافند غیر عامل بر ضرورت طراحی برنامه‌های هدفمند در کانون و سوق دادن فعالیت‌ها به سوی اجرای فعالیت‌های همسو با اهداف کمیته اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از منافع پدافند غیر عامل تنها مختص عقل انسان نبوده و نمونه‌های زیادی از آن در طبیعت قابل مشاهده است، این جریان در سایر پدیده‌ها از جمله پدیده‌های فرهنگی و هنری نیز مشهود است و می‌بایست در این حوزه هم ابتکار و تلاش منحصر به فردی در راستای کاهش آسیب‌ها و صدمه‌های غیر منتظره انجام داد.

حسین یوسفی افزود: توانمندسازی، تداوم تولید و خدمات‌رسانی در موضوع پدافند غیر عامل امری ضروری به نظر می‌رسد که در فعالیت‌های فرهنگی، هنری می‌تواند مؤثر و مفید واقع شود.

در ادامه دستورالعمل ارسال شده از جانب مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری توسط آزاد دل دبیر پدافند غیر عامل کانون قرائت شد و اعضای جلسه در مورد مفاد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند، اهداف، سیاست‌ها، روش‌های اجرایی و نوع برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های متنوع و کارآمد در هفته پدافند غیر عامل جلسه با مصوبات به پایان رسید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر