۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۷
سردار جلالی در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه تهران:
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که امروزه تهدیدات جنگی شاهد تغییرات ماهیتی و بنیادی شده است، تاکید کرد: ماموریت و رسالت پدافند غیرعامل این است که با مجموعه ‌ای از اقدامات تلاش کند که تاثیر تهدیداتی که به کشور و زیرساخت‌های آن جامعه و مردم وارد می‌شود را مدیریت و کاهش دهد.
سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در آستانه دهمین سالگرد تاسیس این سازمان بفرمان مقام معظم رهبری و هفته پدافند غیر عامل طی سخنانی در پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک و گرامیداشت دهه ولایت وامامت عید غدیر را واقعه‌ای تاریخی در تاریخ اسلام دانست و اظهار کرد: نگاه و تحلیل این حادثه می‌تواند راهگشایی برای کشور باشد.

وی با بیان این‌که غدیر به معنای امامت، ولایت‌،تداوم رسالت و اکمال دین است، ادامه داد: غدیر به این معنا است ای کسانی که جلو رفته‌اید کمی صبر کنید و ای کسانی که عقب مانده‌اید کمی سریعتر بیاید تا به پشت سر رهبری و ولایت برسید پیام غدیر این است که همه باید حول محور امامت و ولایت حرکت کنند.

جلالی ادامه داد: تداوم ولایت و امامت یعنی ولایت فقیه و ولایت فقیه نیز یعنی تداوم غدیر و رمز زنده بودن شیعه است ولایت فقیه به معنای رهبری شجاع و هوشیار در جامعه اسلامی است، ولی فقیه و رهبری جامعه اسلامی قرار است امت اسلامی را در گردنه‌های حساس پیچ‌های تاریخی و در انواع تهدیدات و حوادث هدایت و رهبری کند و مسیر صلاح و رستگاری را نشان دهد.

وی با تاکید بر اهمیت وجود رهبری و ولایت فقیه در جامعه به شرایط کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: ما امروز مشاهده می‌کنیم کشورهای اسلامی همچون مصر و تونس شاهد حوادث و انقلاب‌های هستند که در آنها فقدان رهبری به صورت ولایت فقیه مشاهده می‌شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که ولایت فقیه در دوران امام خمینی (ره) شاهکار بوده است، اظهار کرد: ولی فقیه توانست در آن زمان یک کشور را در مقابل تهدیدات هدایت کند، ایشان توانستند کشور را در یک جنگ ناخواسته که بر کشوری مظلوم، غیرآماده و دولت تازه‌کار تحمیل شده بود، هدایت کرده و آن را پیروز از جنگ خارج کند. بعد از امام خمینی(ره) ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) هدایت کشور را در دست گرفت و این هدایت باعث شد از بروز چندین جنگ جلوگیری شود و ما بتوانیم در شرایط کنونی نابسامانی امنیتی منطقه خود را حفظ کنیم و روز به روز ظرفیت‌های ملی و جایگاه کشور را در منطقه قوت ببخشیم.

جلالی با اشاره به صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در روز هشتم آبان ماه سال 82 توسط مقام معظم رهبری به بیان لزوم ایجاد چنین سازمانی در دوران پس از جنگ پرداخت و گفت: صدور این فرمان در آن زمان بسیار با اهمیت بود.

وی ادامه داد: دلیل توجه مقام معظم رهبری به موضوع پدافند غیرعامل این است که در آن زمان در یک برهه تاریخی قرار داشتیم امروز نیز همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره می کنند ما در یک گردنه و پیچی قرارداریم که باید با مقاومت از آن عبور کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که امروزه تهدیدات جنگی شاهد تغییرات ماهیتی و بنیادی شده است، تاکید کرد: ماموریت و رسالت پدافند غیرعامل این است که با مجموعه ‌ای از اقدامات تلاش کند که تاثیر تهدیداتی که به کشور و زیرساخت‌های آن جامعه و مردم وارد می‌شود را مدیریت و کاهش دهد.

جلالی ادامه داد: امروز ما مشاهده می کنیم تهدیدات در قالب جدید در حال شکل‌گیری هستند این تهدیدات از حالت‌های نظامی به حالت‌های دیگری همچون اقتصادی، سایبری و بعضا سیاسی تبدیل شده است و این ضرورت احساس می‌شود مجموعه ای در کشور شکل بگیرد که متصدی و متکلف به پایش و تجزیه وتحلیل این گونه تهدیدات و اتخاذ راهبردهای مقابله‌ای و دفاعی در مقابل آنها باشد.

وی تصریح کرد: امروز پدافند غیرعامل به دنبال این است که قبل از این‌که تهدیدی کشور را متوجه کند آن را شناسایی و پایش کند. پدافند غیرعامل باید تلاش کند تا با مجموعه ای از اقدامات تاثیر تهدیداتی که به کشور وارد می‌شود را کاهش دهد و آسیب پذیری‌های کشور به سمت صفر هدایت شود.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شوند، به بیان ویژگی‌های تهدیدات طبیعی پرداخت و گفت: منشا اصلی تهدیدات طبیعی طبیعت است که در آن هیچگونه دشمنی و خصومتی وجود ندارد

وی در ادامه به بیان ویژ‌گی‌های تهدیدات غیر طبیعی پرداخت و افزود:در این نوع تهدید ما شاهد تغییرات بسیاری هستیم؛ چرا که به واسطه رویکرد فناوری‌گونه آن همواره پویاتر و علمی‌تر می‌شود. لذا لازم است ما به این نوع از تهدیدات متمرکز شویم و تلاش کنیم به صورت کامل آن را شناسایی کنیم.

جلالی با بیان این‌که ماهیت پدافند غیرعامل ماهیت علمی و پژوهشی است اظهار کرد: پدافند غیرعامل تلاش می‌کند به صورت روز آمد تهدیدات را پایش کرده و برای هر یک از طیف تهدیدات راه‌حل و برنامه‌های در سطوح مختلف ارائه دهد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان این‌که مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل لزوم مصونیت کشور از آسیب‌پذیری را انتظار دارند، اظهار کرد: این انتظار بزرگ و کار سنگین است .

رییس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه به بیان وظایف مختلف سازمان پدافند پرداخت و گفت: پدافند به معنای تزریق کردن ژن دفاع و پایداری و مقاومت در بدنه کشور است پدافند غیرعامل به عنوان عنصری مقاوم‌کننده جایگاه بسیار مهم و اساسی در کشور دارد.

وی با تاکید بر این‌که پدافند غیرعامل صرفا برای تهدیدات نظامی نیست اظهار: امروز پدافند در حوزه‌های مختلف کارکردهای بسیاری دارد امروز پدافند غیرعامل با پدافند سایبری امکان و امید دشمن در حمله سایبری به زیرساخت حساس کشور را ناامیدکرده است؛ چرا که امروز پدافند غیرعامل با طراحی زیرساخت‌ها و تاسیسات امن سایت فردو و UCF اصفهان خاری در چشم اسراییل دشمن و آمریکا گذاشته است و نشان داده است که توانایی ناامید کردن دشمن را دارد.

جلالی در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر این‌که موضوع پدافند غیرعامل باید در همه برنامه‌های جاری کشور مورد توجه قرار بگیرد اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید موضوع پدافند باید در همه برنامه‌های جاری کشور به ویژه برنامه‌هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است مورد توجه قرار بگیرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در پایان با اشاره به حضور رییس جمهور در بین تدوین‌کنندگان سیاست‌های کل کشور در موضوع پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: ما از دولت جدید انتظار داریم همچون دولت های گذشته به موضوع پدافند غیرعامل عمیق‌تر و دقیق‌تر نگاه کند و به آن توجه بیشتری داشته باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر