۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۴۲
در حالی که به زودی تغییرات گسترده ای در سطوح بالای مدیریتی آژانس امنیت ملی آمریکا اتفاق می افتد، مسئولان این سازمان جاسوسی هرگونه ارتباط میان این امر و افشاگری‌های اسنودن را رد کرده اند.
به نقل از کامپیوترورلد، قرار است ژنرال کیت الکساندر مدیر فعلی آژانس امنیت ملی آمریکا به زودی پست خود را ترک کند و فرد دیگری جایگزین وی شود. این در حالی است که بسیاری از صاحب نظران معتقدند هر کسی که این سمت را در دست بگیرد از پیامدهای افشاگری‌های مذکور در امان نخواهد بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا روز گذشته تایید کرد که الکساندر در بهار از سمت فعلی خود کناره گیری خواهد کرد. علاوه بر وی جان انگلیس معاون وی هم قرار است در ماه ژانویه آژانس امنیت ملی آمریکا را ترک گوید. این آژانس هرگونه ارتباط میان این موضوع با افشاگری‌های اسنودن را رد کرده و می گوید تصمیم برای اعمال این تغییرات در ماه مارس گرفته شده بود و در آن زمان هیچ افشاگری رخ نداده بود.

با این حال برخی منابع مطلع می گویند حتی اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، پیامدهای افشاگری‌های اسنودن دامن مدیر بعدی آژانس امنیت ملی آمریکا را خواهد گرفت و وی نیز با مشکلات و چالش‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. الکساندر 63 ساله تاکنون بیش از دیگر مدیران این آژانس در آن دوام آورده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر