۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۸۳۶۴
خدشه و آسیب به منابع آب می‌تواند مشکل‌ساز و جبران ناپذیر باشد که در این زمینه باید با حساسیت و تلاش بی وقفه در تامین آب سالم برای مردم گام برداشت.
ماشاالله جدیدی

به گزارش پایداری ملی، کارگروه تخصصی آب شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و حیدریان، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان برگزار شد.

کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با مهم خواندن حفظ و حراست از منابع آبی گفت: آب، سرمایه و زیرساخت در همه ابعاد به ویژه در توسعه است که این موضوع تلاش همه‌جانبه برای حفظ منابع آب را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد. حفظ منابع آبی استان با توجه به کمبود آب از اولویت‌های مهم کارگروه آب شورای پدافند غیرعامل است.

وی افزود: شناخت تهدیدات و مصون سازی، کاهش آسیب پذیری و افزایش تاب آوری از اصول پدافند غیرعامل است که منجر به نمایان شدن نقاط ضعف و قوت قبل از مواجه شدن با مخاطرات می‌شود. خدشه و آسیب به منابع آب می‌تواند مشکل‌ساز و جبران ناپذیر باشد که در این زمینه باید با حساسیت و تلاش بی وقفه در تامین آب سالم برای مردم گام برداشت. دسترسی جامعه به آب آشامیدنی سالم، یکی از نیازهای بشر است و آب مانند دستگاه گردش خون در بدن امکان حیات و تداوم زندگی را مقدور می کند.

حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان ضمن اشاره گزارش سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد: امکان آلوده شدن آب از طریق ویروس کرونا وجود ندارد. با این ‌حال تمهیداتی برای افزایش میزان غلظت کلر در شبکه‌های آب و فاضلاب برای جلوگیری از خطر احتمالی اندیشیده شده است.

وی هماهنگی و تلاش همه‌جانبه‌ی موجود در استان را باعث عدم ایجاد مشکل در تامین آب شرب دانست و گفت: اصل خدشه ناپذیری در کیفیت و تمهیدات مشترک صورت گرفته در توزیع بهداشتی آب شرب موثر بوده است.

دکتر جندقی، معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر ملاحظات و الزامات بهداشتی به عنوان مهمترین اولویت مقابله با کرونا بیان داشت: مطالعاتی از ویروس‌های هم‌خانواده کرونا مانند مِرس نشان داده است که اگر مواد ضدعفونی اکسیدانی مانند کلر در فاضلاب وجود داشته باشد موجب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود. بیشترین عامل انتقال کرونا همچنان تماس با سطوح آلوده است و نگرانی زیادی درخصوص آلودگی منابع آب وجود ندارد.

در این جلسه افزایش میزان غلظت کلر باقیمانده در تصفیه‌خانه‌ها به ppm0.8 و همچنین عمق آب‌های زیرزمینی بالای 200متر به عنوان عوامل مهم عدم نفوذ و انتقال ویروس کرونا ذکر شد.

نماینده اداره آب و فاضلاب در این جلسه افزود: در سطح استان، چاه‌ها و منابع آب در بالادست غسالخانه‌ها و تصفیه‌خانه فاضلاب وجود دارند که این نکته از انتقال آلودگی جلوگیری می‌کند. همچنین نظارت مستمر و افزایش پایش میزان کلر باقیمانده آزاد در شبکه توزیع، افزایش تعداد نمونه برداری میکروبی از منابع آب و افزایش نظارت بر پساب خروجی تصفیه فاضلاب شهری از اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از انتقال ویروس‌ کرونا به منابع آب هستند که بر استمرار آن تاکید شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر