۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۸۳۵۱
پیام سردار دکتر جلالی به مناسبت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سردار دکتر جلالی در پیامی با تاکید بر اینکه سپاه از اصلی ترین مولفه های قدرت ملی است، گفت: تضعیف سپاه، تضعیف اقتدار ملی است.

به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.متن پیام به شرح زیر است؛

عمل به توصیه‌های هشت‌گانه رهبری خط مشی سپاه در گام دوم انقلاب/ تضعیف سپاه، تضعیف اقتدار ملی است

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار و ارجمندم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با سلام و تحیات وافره

انقلاب اسلامی منشا رویش بسیاری از نهادها، تفکرات و باورهای بی‌همتایی بوده است که بسیاری از ملت‌ها و دولت‌های جهان به وجود آن غبطه می‌خورند اما در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه و ممتاز دارد. زیرا از همان بدو تشکیل، سپاه و سپاهی دل باخته ولایت و انقلاب بوده است. در این راه هم تمام ناملایمت‌ها و نامهربانی ها را به جان خریده است تا انقلاب و انسجام ملی به خطر نیفتد.

ریشه‌های تفکر سپاه را باید در صدر اسلام و مکتب عاشورا جست

ریشه‌های تفکر سپاه و سپاهی را باید در صدر اسلام و مکتب عاشورای حسینی و در جان برکفانی جست که در سخت‌ترین شرایط، ولی را تنها نگذاشتند و حتی وقتی شمشیر از دستشان افتاد سینه‌ها را در برابر آماج تیرها سپر کردند. این تفکر باقی ماند تا خمینی کبیر همچون پیکرتراشی آن را از دل مکتب انقلاب اسلامی بیرون کشید و مقام معظم رهبری به دست توانمندشان آن را پروراندند و سپاه شد پاسدار و سنگر مستحکم انقلاب و فرزند مقتدر ایران.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمونه بارز وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ است و این یک درس دائمی جلوی چشم سپاه است که این نیروی انقلابی را به نماد حق طلبی امت اسلامی و نماد مقاومت ملت‌های ستمدیده تبدیل کرده است.

راز موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

می‌توان رازهای موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در چند عامل خلاصه کرد؛ تبعیت از ولایت، مردمداری، عمل به هنگام، دشمن شناسی، بصیرت، عمل در جغرافیای جهانی، پاسداری واقعی از انقلاب، عمل مطابق بر منافع ملی و آرمانگرایی واقع بینانه. و چه خوب که ما یکی از تربیت شدگان این تفکر و مکتب را با تمام وجود درک کردیم. شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نماد واقعی و عینیت یافته مکتب سپاه پاسداران است. او کسی است که زمانی که زنده بود ایران و ایرانی به وجودش افتخار می‌کرد و پس از شهادتش کاری کرد که دنیا به اقتدار ایران و ایرانی افتخار کند.

سپاه تحکیم کننده قدرت ملی است

همینهاست که سپاه را به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت ملی تبدیل کرده است، این اقتدار به آسانی به دست نیامده است و بنابراین نباید اجازه داد به آسانی از دست برود. از همین رو مراقبت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر همه آنانی که دل در گروی اسلام و انقلاب دارند واجب است. آری در این مسیر پرپیچ و خم و در هنگامه برداشتن گام‌های بزرگ، احتمال برخی خطاها نیز وجود دارد اما این از ارزش‌های والای این نهاد انقلابی چیزی کم نمی‌کند و نباید اجازه داد این مباحث دستاویزی برای تخریب و تضعیف این نهاد انقلابی قرار گیرد چون تضعیف سپاه، تضعیف اقتدار ملی است.

عمل به توصیه‌های هشت‌گانه رهبری خط مشی سپاه در گام دوم انقلاب/ تضعیف سپاه، تضعیف اقتدار ملی است

** عمل به توصیه‌های هشت‌گانه مقام معظم رهبری مهمترین خط‌مشی سپاه در گام دوم انقلاب

اما حالا پس از گذشت چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، سپاه وظیفه‌ای بس خطیرتر در پاسداری از انقلاب بر عهده دارد. خطیرتر چون تهدیدات علیه ما به اندازه داشته‌های ماست و هرچه میزان این داشته‌ها و وسعت آن ارتقا یابد سطح تهدیدات هم متغیر خواهد بود.

تفکر سپاه در حال تکثیر بین ملت‌های منطقه است

امروز تفکر سپاه در حال تکثیر بین ملت‌های منطقه است. بدون شک عمل به توصیه‌های هشت گانه مقام معظم رهبری مهمترین خط مشی سپاه در گام دوم انقلاب است. همان خط‌مشی که دقیقاً مبتنی بر راهبرد کلان قوی‌ شدن ایران عزیز اسلامی است.

در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سرداران شهید و عالی قدر هشت سال دفاع مقدس سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) و حضرتعالی و یکایک برادران عزیزم در این نهاد انقلابی، ولایتمدار، عزت‌مند و ایثارگر تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایتان را ارج می‌نهم و توفیقات روزافزونتان را ذیل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری از خداوند متعال خواستارم.


سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر