۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۰۱
طبق اطلاعاتی که از بیلد جدید آی او اس 14 به بیرون درز کرده، در نسخه جدید سیستم عامل اپل برای گوشی‌های آیفون، آیپد و آیپاد، یک API جدید مشاهده شده که به سازندگان اپلیکیشن‌ها این اجازه را می‌دهد تا امکان کار با اپلیکیشن‌های خود را بدون نیاز به نصب و یا دانلود آن‌ها، برای کاربران فراهم کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ای تی ایران - در این گزارش که از سوی وب‌سایت 9to5mac منتشر شده، آمده است که اپل از این قابلیت جدید تحت عنوان Clips یاد خواهد کرد و کاربران می‌توانند از این طریق و بواسطه کدهای QR به محتوای اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند. به نظر می‌رسد که در این شیوه، کاربران می‌بایست روی یک لینک خاص ضربه زده و یا یک کد QR را اسکن کنند. سپس، یک «کارت شناور» موقت از اپلیکیشن روی دستگاه ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند به محتوای مدنظر دسترسی داشته باشد.

در این حالت یعنی استفاده از یک کد و یا لینک برای ورود به اپلیکیشنی که نصب نشده است، کاربر به سافاری و یا اپ استور هدایت خواهد شد و کاربر می‌تواند بخشی از اپلیکیشن را به صورت Over-The-Air-Package دانلود کند. گفته می‌شود که اپل این  API را در اختیار سازندگان اپلیکیشن‌ها قرار خواهد داد تا مشخص کننند که چه قسمتی از برنامه برای کاربر، قابل استفاده است.

به نظر می‌رسد که در نسخه‌ جدید آی او اس که وب‌سایت مذکور، ادعا می‌کند به آن دسترسی پیدا کرده است، فعلا از کد QR برای این منظور استفاده خواهد شد و احتمالا در آینده شاهد اضافه شدن امکان استفاده از لینک برای استفاده از این قابلیت خواهیم بود.

اپل غالبا قبل از ارائه یک ویژگی جدید، با برخی از سازندگان اپلیکیشن‌ها وارد همکاری می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به یوتیوب، اوپن تیبل، یلپ و دوردش اشاره کرد. احتمالا از این قابلیت در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که امسال بدلیل شیوع کرونا، قرار است به صورت مجازی برگزار شود، رونمایی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر