۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۸۰۸
بنائیان سفید:
مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: معلمان و مديران بايد پدافند غيرعامل را در شيوه تدريس و تغيير رفتار استفاده کنند.
محمد بناييان سفيد عصر يكشنبه در نشست پدافند غير عامل اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با تصريح بر اینکه پدافند غيرعامل برگرفته از مباني اعتقادي است، ادامه داد: تهاجم غير عامل روي جوانان و نوجوانان است و بايد ابزاري ايجاد شود كه از وقوع آن پيشگيري كنيم.

وی با اشاره به رفتارهاي موجود در جامعه خاطرنشان كرد: رفتارهايي كه نياز به پدافند غير عامل دارد بايد شناسايي شود.

مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان بر بازنگري توليد محتوا در عرصه تعليم و تربيت تاكيد كرد و افزود: بايد اهداف و آسيب هاي مترتب بر نظام تعليم و تربيت را شناسايي كنيم.

وي با بيان اينكه بر اساس سياست هاي مصوب و ابلاغي پدافند غير عامل كشور، محور فعاليت هاي سال جديد پدافند غير عامل در آموزش و پرورش، مديريت بحران در مدرسه تعيين شده است گفت: به همين منظور سه جلد كتابچه با عناوين آشنايي با مديريت بحران، نقش بسيج و بسيجيان در توسعه پدافند غير عامل و تشكيلات و وظايف مقابه با بحران در مدارس از طريق وزارت آموزش و پرورش تهيه و تدوين شده است كه در كليه مدارس استان جهت اطلاع رساني توزيع خواهد شد.

بنائیان سفید با بیان اینكه سهم آموزش و پرورش در مقطع كنونی بسیار زیاد و حساس است گفت: با توجه به هجمه سنگین دشمن در لایه های فرهنگی ایران اسلامی، هوشیاری و تلاش مضاعف كارمندان آموزش و پرورش را نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: دشمن سعی دارد بجای حمله نظامی كه پر هزینه است و احتمال موفقیت آن بسیار كم است، با استحاله فرهنگی و تغییر در نگرش افراد جامعه بگونه ای كه منكر تبدیل به معروف شود از درون، جامعه را بسوی آنچه خود میخواهد بكشاند.

 وی تاكید كرد: دشمن با قرار دادن مردم در مقابل دولتها سعی می كند زودتر به خواسته خود برسد.

بنائیان سفید گفت: مدرسه بستر فراگیر توسعه پدافند غیرعامل برای مقابله با ترفندها و توطئه های دشمنان و دسیسه های استکبار جهانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: پدافند غیرعامل که مقاومت بدون ابزار نظامی است، مسیر پایدار طراحی، برنامه ریزی، اجرا، مدیریت تولید علم است.

به گفته وی، این پدافند، ایجاد نوعی آمادگی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات به حساب می آید كه باید به منظور توسعه تولید علم در مراكز علمی مورد توجه کار قرار گیرد.

بنائیان سفید با اشاره به اینكه پدافند غیرعامل حافظ همه منافع و منابع نظام و مردم است، اظهار داشت: مسیر این حركت با یك برنامه ریزی علمی باید از مدرسه شروع شود.

در اين نشست معاونان اداره كل آموزش و پرورش ، مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان و اعضاي اين كميته حضور داشتند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر