۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۸۰۷۴
متخصص قلب و عروق گفت: دوره نهفتگی بیماری کروناویروس 5 روز است و پس از سه الی 5 روز علائم بالینی نمایان می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی، عبدالوهاب برادران، متخصص قلب و عروق درباره علائم بیماری کرونا گفت: این بیماری علائمی نظیر تب تنگی نفس و سرفه دارد و می‌تواند با علائم خفیف و شدید خود را نشان دهد، 98 دردصد در ابتلای این بیماری دچار تب می‌شوند و ممکن است که تب شدید نباشد، 76 درصد بیماران دچار سرفه و 55 درصد بیماران دچار تنگی نفس می‌شوند، 44 درصد بیماران نیز دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند البته علائمی مانند خلط و اسهال ممکن است در این بیماران وجود داشته باشد که بسیار نادر است.

وی گفت: از دست رفتن حس بویایی یا چشایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می‌رود. 80 درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند و اکثر آنها با مراقبت در منزل بهتر می‌شوند، افرادی که دچار تنگی نفس شوند و با تشدید سرفه مواجه شوند نیاز به بستری خواهند داشت که باید به مراکز منتخب ارجاع داده شوند.

این متخصص قلب و عروق گفت: افراد بدون تنگی نفس و با تب شدید اگر در گروه الف یا ب خطر قرار بگیرند باید از نظر ریوی حتما بررسی شوند، گروه الف افرادی هستند که نقص ایمنی دارند و گروه ب افرادی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند .

به گفته این متخصص میانه دوره نهفتگی بیماری 5 روز است و اکثر افراد پس از سه الی 5 روز دچار علائم بالینی می‌شوند.

وی افزود: درحال حاضر سرایت از افراد بدون علامت کم است و شواهد کمی وجود دارد و انتقال از طریق هوا نیز کم است مگر در اماکنی مانند آی سی یوها و مراکز درمانی. داروهای والزارتان و لوزارتان بحث شده است که باعث تشدید علائم قلبی ناشی از ویروس می‌شود اما بر اساس آخرین توصیه‌ها در دنیا نیازی به قطع این داروها نیست و ادامه روند مصرف این داروها مشکلی ندارد.

عبدالوهاب گفت: کرونا ممکن است 28 درصد به افرادی که بیماری قلبی زمینه‌ای دارد ضرباتی وارد کند، مردم عزیز ما توصیه وزارت بهداشت و پزشکان را جدی بگیرند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر