۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۷۸۵۴
یک اقتصاددان با اشاره به اینکه جهش تولید با همکاری قوا عملی می‌شود،‌ گفت:‌ مردم نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و خود را برای جهش تولید کنار نکشند.
به گزارش پایداری ملی، با اشاره به نامگذاری سال 99 به جهش تولید و همکاری قوه مقننه و قضائیه با دولت اظهار داشت: همه به رفع موانع تولید و حرکت جهشی و صحیح اذعان و اعتراف داریم و در شرایطی هستیم که محدودیت‌های داخلی و فشارهای بین‌المللی وجود دارد که برای عبور از این محدودیت‌ها نیاز به جهش داریم.

منتخب مردم استان فارس در مجلس با بیان اینکه  جهش تولید مستلزم استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است،‌ تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم یک گوشه‌ای کاری انجام شود و تأثیر آن زیاد باشد صحیح نیست و جواب نمی‌دهد. باید سیاست‌های ارزی، پولی، مالی، قیمت‌گذاری، مالیاتی در جهت تشویق تولید به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: حرکت و حمایت در جهت تولید به یک باور و اعتقاد در بیاید و فضای کل کشور در راستای حمایت از تولید داخل باشد.

این اقتصاددان به نقش مردم در همراهی با سیاست‌های حمایت از تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: اگر مردم همراهی کنند و خود را از این سیاست‌ها کنار نکشند می‌توان موفق بود. مردم نسبت به کالاهای داخلی تعصب داشته باشند حتی اگر کالای خارجی و مشابه آن وجود دارد. در کنار آن باید هزینه تولید را کاهش داد و کیفیت را رقابتی کرد. اشکالات توزیع نیز باید برطرف شود که همه این‌ها می‌تواند در راستای ارتقاء و جهش تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در همه زمینه‌ها قوی باشیم، گفت: اقتدار کشور، صرفاً نظامی نیست بلکه اقتدار اقتصادی، فرهنگی، پزشکی و علمی ضرورت دارد باید از ظرفیت‌ها در جهت تاب‌آوری و مقاوم‌سازی اقتصاد بهره ببریم و کشور را در مقابل شوک‌های داخلی و خارجی واکسینه کنیم.

منتخب مردم استان فارس در مجلس یادآور شد: هر جا یک  گام به سمت تعالی و پیشرفت برداشتیم خداوند نیز یاری کرده و باید توجه داشت که به اقداماتی که انجام می‌دهیم باور و اعتقاد داشته باشیم تا به هر شکل که شده بر مشکلات فائق آییم.


منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر